پوشش خانم ها در سفره سراهای سنتی قابل توصیف نیست

کدخبر: ۲۵۴۰۶۶
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با تاکید بر رعایت عفاف و حجاب در ادارات استان، گفت: نیمی از کارکنان خانم ادارات مازندران پوشش چادر دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، خلیل صالحی عصر امروز ‌در حاشیه جلسه شورای هماهنگی امر به معروف و نهی از منکر مازندران در جمع خبرنگاران با مهم بر شمردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: بر اساس بند 11 ماده 16 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با تکالیف ستاد در خصوص راهکارهای اجرایی فرهنگ عفاف و حجاب از مهم‌ترین وظایف امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به ارزیابی 14 مرکز آموزشی و درمانی استان اشاره کرد و افزود: در این ارزیابی آمار کل کارکنان هشت هزار و 52 نفر که شامل سه هزار و 461 نفر آقا و چهار هزار و 591 نفر خانم بوده است.

دبیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: از این تعداد دو هزار و 859 نفر آقا معادل 80 درصد متاهل و سه هزار و 492 نفر خانم معادل 75 درصد متاهل بوده اند.

وی شمار اتاق‌های مختلط ادارات استان را 120 اتاق نام برد و افزود: 80 درصد دانشگاه علوم پزشکی بابل، 50 درصد انتقال خون و 30 درصد دانشگاه علوم پزشکی مازندران بوده است.

صالحی گفت: از تعداد کل چهار هزار و 591 نفر خانم دو هزار و 296 نفر معادل 50 درصد از چادر ، دو هزار و 157 نفر معادل 47 درصد بدون چادر با پوشش مانتوی مناسب و متعارف و 138 نفر معادل سه درصد بدون چادر و پوشش غیر مناسب بوده اند.

وی ادامه داد: از سه هزار و 461 نفر آقا 95 درصد با پوشش و ظاهر مناسب و 5 درصد با پوشش نامناسب بوده اند.

صالحی بیان کرد: حضور خانم‌ها با پوشش نامناسب و آرایش زننده در مراکز تجاری به‌طوری‌که در راهروهای پاساژها اقدام به عرضه محصولات می‌کنند محسوس بوده است.

دبیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: وضعیت عفاف و حجاب کارکنان هتل‌ها ، رستوران‌ها و مراکز گردشگری در مجموع مناسب است ولی پوشش مراجعین به این مراکز بویژه در سفره سراهای سنتی بسیار نامناسب است که قابل توصیف نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید