افشاگری ظریف علیه آمریکا

کدخبر: ۲۵۴۰۷۷
وزیر امور خارجه ایران گفت: واشنگتن برای دائمی کردن بی ثباتی در منطقه، در حال ارسال گسترده تسلیحات پیشرفته به القاعده و داعش است.
افشاگری ظریف علیه آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین مبنی بر رسیدن تسلیحات آمریکایی به گروه های افراطی در منطقه، پیامی توئیتری منتشر کرد.
ظریف در این پیام نوشت: ظاهرا همدستی آمریکا در جنایات سعودی ها و اماراتی ها از طریق ارسال تسلیحات و حمایت های اطلاعاتی و لجستیکی کافی نبوده است. آمریکایی ها در حال ارسال گسترده سلاح های پیشرفته به افراط گرایان از جمله القاعده و داعش هستند. ابتدا در سوریه و اکنون در یمن. هدفشان هم بی ثباتی دائمی در منطقه برای توجیه سیاست های شرارت آمیزشان است.
روزنامه گاردین پیشتر گزارش داد که تحقیقات نشان می دهد که سلاح هایی همچون خودروهای زرهی، موشک انداز، نارنجک و تفنگ که از سوی انگلیس و آمریکا تامین شده، به دست گروه های شورشی مرتبط با القاعده و داعش در یمن رسیده است.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.
شبد**9416**1010

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید