سی‌ان‌ان اسکرین شات واتس‌آپ خاشقجی را منتشر کرد/ علت مرگ احتمالا این بود!

کدخبر: ۲۵۴۱۲۳
اقتصادنیوز: شبکه سی ان ان اعلام کرد که احتمالا گفت‌وگوهای جمال خاشقجی در واتس‌آپ با یک فعال عربستان سعودی که در آن از سیاست‌های محمد بن سلمان انتقاد کرده بود دلیل قتل وی باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه سی ان ان گزارش داد که گفت‌وگوهای جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی در واتس‌آپ با عمر بن عبدالعزیز، فعال عربستانی مقیم کانادا که در آن به شدت از سیاست‌های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی انتقاد کرده بود، احتمالا یکی از دلایل قتل جمال خاشقجی باشد.

به گزارش سی ان ان، جمال خاشقجی از اکتبر ۲۰۱۷ با عمر بن عبدالعزیز در ارتباط بوده و ۴۰۰ گفت‌وگو در واتس‌آپ داشته‌اند که شامل فایل‌های صوتی، تصاویر و ویدئو هستند.

57789440

عبدالعزیز و جمال خاشقجی تا اوت ۲۰۱۸ از طریق واتس‌آپ با هم در ارتباط بودند اما بعد از اینکه عبدالعزیز دریافت تلفنش شنود می‌شود به طرق دیگری با هم ارتباط داشتند. جمال خاشقجی در یکی از گفت‌وگوهای خود درباره ولیعهد عربستان سعودی گفته بود که محمد بن سلمان زور و سرکوب را دوست دارد.

57789439

جمال خاشقجی اخیرا در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید و ریاض بعد از روایت‌های ضد و نقیضی که درباره ناپدید شدن وی سرهم کرده بود، نهایتا به قتل وی اذعان کرد اما اعلام کرد که در پی مشاجره با افرادی که در کنسولگری با او دیدار کرده بودند، به قتل رسیده است.

اخیرا سازمان سیا نیز اعلام کرده که قتل جمال خاشقجی به دستور بن سلمان صورت گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید