واعظی: باید به شکل مدنی با اعتراض‌های مردم برخورد کنیم

کدخبر: ۲۵۴۱۵۷
اقتصادنیوز: رئیس دفتر رئیس جمهوری تاکید کرد: ما خادم مردم هستیم نه قیم آنان و باید به شکل مدنی با مطالبات و اعتراض های مردم برخورد کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمود واعظی روز دوشنبه در همایش مدیران، سردبیران و روسای مراکز و دفاتر ایرنا افزود: باید حرف مردم و خواسته های آنان را بشنویم و برای آنها راه حل پیدا کنیم. اعتراض های مردم منفی نیست، این حکومت های اقتدارگرا هستند که آن را منفی می دانند.

واعظی، همچنین با تشکر از برگزاری این همایش گفت: بویژه در شرایط کنونی، جلسات هماهنگی کمک خواهد کرد تا ایده های خود را تبادل کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری، خبرگزاری ایرنا را رسانه ای معتبر، رسمی، قدیمی و با بیش از هشت دهه سابقه خواند و افزود: اکنون که شرایط خاصی در کشور و جهان حاکم است این خبرگزاری که مجموعه ای فکری است باید به روز باشد. از زمان انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا شرایط جدیدی از جنگ تجاری ها، از هم پاشیدن ائتلاف های سنتی آمریکا با همپیمانان خود و دیگر شرایط رخ داده است.

واعظی خاطرنشان کرد: حتی دو قطبی دو حزب اصلی داخل آمریکا هم که تاکنون فقط در زمان انتخابات خود را نشان می داد این روزها در همه مسایل جامعه آمریکا مشهود است.

رئیس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه نظام با تدبیر تلاش کرد از اتفاقات رخ داده به سلامت عبور کند، افزود: زمانی که اتفاقات عرصه جهانی را پیگیری می کنیم مشاهده می شود مشابه این اتفاقات در سایر نقاط نیز رخ می دهد.

وی به نارآمی های اخیر پاریش اشاره و بیان کرد: آنچه طی ۱۷ روز گذشته در پاریس رخ داد اگر در تهران اتفاق افتاده بود رسانه های دنیا راجه به واقعه و حکومت ایران چه می گفتند؟ در دنیای امروز با فضای بازی که امروز بوجود امده اگر گروهی در جایی اعتراض کنند دولتی مانند ایران این آزادی ها را حق مردم می داند طبیعی است.

رئیس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه این سکه روی دیگری نیز دارد گفت: نظام جمهوری اسلامی به قدری خود را مقتدر می داند که در مقابل این حوادث خود را نمی بازد و اجازه تعبیر خواب دیگران را نخواهد داد.

وی با اشاره به گستردگی فضایی و جغرافیایی ایران یادآور شد: این شرایط موجب می شود که زندگی در همه جای کشور یکسان نباشد و به برخی فشار بیشتری آید که البته وظیفه دولت توجه ببشتر به مناطق محروم تر و خشک است. در این شرایط طبیعی است که برخی نارضایتی ها بوجود می آید و با مطالبات مردم مواجه می شویم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید