مردی قصد ترور ترامپ را داشت به 20 سال زندان محکوم شد

کدخبر: ۲۵۴۱۷۸
اقتصادنیوز: مردی که قصد داشت با یک لیفتراک سرقتی به لیموزین دونالد ترامپ صدمه بزند و او را ترور کند، به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه هیل نوشت، یک مرد اهل داکوتای شمالی روز جمعه به دلیل سرقت یک لیفتراک و تلاش برای ضربه زدن با آن به لیموزین «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در سپتامبر سال 2017، متهم شناخته و به 20 سال حبس محکوم شد.

گریگوری لی لینگانگ 42 ساله در سپتامبر سال 2017 به اتهام سرقت یک لیفتراک از داخل ساختمان و تلاش برای ورود به مسیر حرکت خودروی دونالد ترامپ بازداشت شد. برندی ساس روسل، دستیار دادستان آمریکا اعلام کرد که او قصد داشت از این لیفتراک برای «ترور رئیس جمهور آمریکا» استفاده کند.

پس از آنکه لیفتراک سرقتی او در یک منطقه محصور گیر افتاد، وی از محل فرار کرد؛ اما نیروهای پلیس در نهایت توانستند او را بازداشت کنند.

لینگانگ که علاوه بر تلاش برای ترور رئیس جمهور و سرقت لیفتراک، به ایجاد 2 آتش سوزی در صبح همان روز هم متهم شده است، در دادگاه به 20 سال حبس محکوم شد.

وکیل مدافع لینگانگ پیشتر اعلام کرده بود که او در زمان وقوع این حادثه از یک بحران روانی شدید رنج می برده است. گزارشها حاکی از آن است که وی در داخل زندان هم تحت مراقبت یک روانپزشک قرار دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید