عوارض استون و مضرات لاک پاک کن ها برای شما

کدخبر: ۲۵۴۲۲۷
اقتصادنیوز: پاک کننده های لاک ناخن دو نوع هستند و یکی از آن ها حاوی استون می باشد که ماده ای بسیار خطرناک همراه با عوارض زیاد برای سلامت بدن انسان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ استون به عنوان یک ماده تمیز کننده و پاک کننده استفاده میشود، اما اثرات بسیار مضری بر روی بدن انسان دارد.استون موجود در لاک پاک کن ها اثرات مضر کمتری دارد، اما باز هم میتوانند باعث ایجاد آسیب شوند.شما باید از اثرات جانبی آن آگاه شوید که در این بخش از نمناک برخی متخصصین درباره عوارض آن بر بدن انسان نظراتشان را ارائه داده اند.

عوارض خطرناک ماه شیمیایی استون

ارگان هایی که ممکن است تحت تاثیر عوارض استون قرار گیرند

گلو:

استون موجود در لاک پاک کن و یا برای برداشتن ناخن مصنوعی برای گلو خوب نیستند.قرار گرفتن در معرض استون ممکن است موجب تحریک شدید گلو و عبور از بینی شما شود ، که تنفستان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

آسم:

بیماران مبتلا به آسم باید تحت هر شرایطی از استون دور باشند زیرا استون یکی از عوامل تحریک کننده حملات آسمی است.

تهوع و استفراغ:

درمواردی،ممکن است هنگامی که در معرض استون بیش از حد در یک دوره بسیار کوتاه ، قرلر می گیرید باعث تهوع و یا حتی استفراغ شود.

استفاده از استون باعث تهوع و استفراغ می شود

چشم ها:

از آنجایی که چشم ها یکی از اندام های بسیار حساس در بدن هستند ، استون نیز بسیار قوی است،پس باید مراقب باشید.ممکن است ابتدا از سوزش چشم رنج ببرید و بعد باعث اشک و تحریک بیشتر چشمتان شود.

ناخن های شکننده:

همانطور که از قبل نیز میدانستید،پاک کردن لاک ناخن ها باعث شکننده شدن و آسیب پذیر شدن ناخن ها میشود که به دلیل قوی بودن استون میباشد و استفاده بیش از حد آن به ناخن و یا پوست اطراف آن آسیب میزند.

آسیب پذیر شدن ناخن ها از عوارض استون

پاک کننده های ناخن دو نوع هستند

یکی حاوی استون میباشد و دیگری استون در خود ندارد.لاک پاک کن های حاوی استون فوق العاده هستند و خاصیت پاک کنندگی قوی دارند و برای ناخن های مصنوعی یا کاشت، هیچ ماده پاک کننده ای ، مانند استون عمل نمیکند و حتی در برخی لوازم آرایشی نیز کاربرد دارد اما زمانی که صحبت سلامتی به میان می آید ، استفاده از استون میتواند بسیار خطرناک باشد.تحقیقات نشان داده اند که اگربه طور تصادفی استون بلعیده و یا استنشاق شود و یا حتی از طریق پوست جذب شود ، میتواند اثرات منفی را در سیستم ها و ارگان های مختلف بدن بگذارد.

خطرات استفاده از استون برای سلامت بدن

عوارض جانبی پاک کننده های ناخن

پاک کننده های استون دار حاوی مواد سمی مانند دی متیل فرمالدئید و دی متیل کتون است که میتواند اثرات مضری بر بدن داشته باشد.

    استون با کاهش فشار خون، به سیستم قلبی عروقی آسیب میرساند.

    استون اثرات منفی بر سیستم گوارشی نیز دارد. مانند: درد شکم، حالت تهوع و استفراغ.

    استون ممکن است باعث تنگی نفس و یا مشکل در تنفس شود.

    در صورت مصرف تصادفی استون ، فورا به پزشک مراجعه کنید.

مشکلات تنفسی از عوارض استنشاق استون

در این زمان سن بیمار ، مواد تشکیل دهنده محصول مصرف شده و میزان مصرف آن برای امدادگران بسیار مهم است.

آنها درجه حرارت بدن، وزن، ضربان قلب، فشار خون و میان تنفس بیمار را بررسی میکنند و درمان را ارائه میدهند.

در این مواقع معمولا لوله ای را از طریق بینی به معده وارد میکنند تا سموم را تخلیه کنند و در صورت لزوم ممکن است اکسیژن نیز به بیمار داده شود.

از لاک پاک کن های بدون استون استفاده کنید

برای جلوگیری از خطرات و عوارض استون چه باید کرد؟

برای جلوگیری از این اتفاقات ،بهتر است که از لاک پاک کن های بدون استون استفاده کنید اگر چه در پاک کردن لاک ها کند تر عمل میکنند، اما امن تر می باشند.

برای افزایش کارآیی آنها تکه ای پنبه را به مقدار زیادی از این نوع لاک پاک کن آغشته کنید و چندین بار روی ناخن ها بکشید.گر چه کمی گران تر هستند ، اما بوی بهتری دارند و بر خلاف استون که باعث میشود ناخن خشک و شکننده شود، باعث حفظ زیبایی و استحکام ناخن ها میشود با تمام این حرف ها، اگر استون در مقدار کمی توسط یک بزرگسال استفاده شود، بی ضرر است ، اما برای یک کودک میتواند بسیار مضر باشد بنا براین باید هرگونه محصولات مشابه را دور از دسترس کودکان قرار داد و به عنوان حرف آخر ،اگر استون خورده شود و بعد از گذشت 2 روز بیمار زنده بماند، احتمال بهبودی زیاد میشود.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید