مسکو: روسیه اروپا را از بربریت، دیکتاتوری و تروریسم نجات داد

کدخبر: ۲۵۴۲۵۴
اقتصادنیوز؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزیر خارجه روسیه در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری اوکراین که این کشور را به حمله احتمالی به کی یف متهم کرد، گفت: روسیه اروپا را از بربریت، دیکتاتوری، تروریسم، تجاوز و جنگ طلبی که همه جا را در برگرفته بود، نجات داد.
مسکو: روسیه اروپا را از بربریت، دیکتاتوری و تروریسم نجات داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «ماریا زاخارووا» در فیس بوک خود با اشاره به اظهارات زیگمار گابریل وزیر امور خارجه پیشین آلمان گفت: گابریل گفته بود که اوکراین آلمان را به جنگ علیه روسیه تشویق می کند؛ او بهترین تعریف را از وضعیت موجود در اوکراین ارایه داده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: بخاطر همین اقدامات رژیم کنونی کییف است که از اوکراین اینچنین یاد می شود.

وی در ادامه اوکراین را مهد افراط گراها، خانه انجمن جنگ طلبان و شبه نظامیان دانست که دولت آن با تکیه بر جاهلان و راه انداختن جنگ علیه ملت خود، تبلیغ و تحریک را به عنوان اصل حکومت داری و مدیریت جامعه انتخاب کرده است.

به گفته زاخارووا، تحریک به ابزاری برای سیاست خارجی اوکراین تبدیل شده است و دنیا شاهد فساد افسارگریخته و ترساندن پی در پی اهل قلم و روزنامه نگاران و کنترل کامل بر رسانه ها در کی یف هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: ناسیونالیسم به عنوان ایده و خط مشی ملی، تحکم با نظامی گری و عدم مکانیزم کنترل عمومی از دیگر ویژگی های اوکراین است.

پیش تر، پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبه با یک رسانه آلمانی گفته بود، روسیه قصد دارد بردیانسک و ماریوگل (شهرهای شرقی اوکراین) را به تصرف خود درآورد تا از این طریق راه گذر زمینی به دونباس و کریمه ایجاد کند. 

به نظر می رسد، کنایه زاخارووا به نجات اروپا به دو واقعه تاریخی بزرگ باز می گردد، نخستین مساله به شکست ناپلئون رهبر فرانسه باز می گردد که تمام اروپا را شکست داد اما در آخرین هدف خود مبنی بر تصرف مسکو ناکام ماند و شکست خورده به پاریس بازگشت و پس از وی ارتش تزاری روسیه وارد پاریس شد.

دومین واقعه تاریخی، جنگ جهانی دوم است که گفته می شود آلمانی ها که اکثر مناطق اروپا را درنوردیده بودند و شوروی را متقاعد کرده بودند که در جنگ جهانی مداخله نکند، با تشویق اوکراینی ها در سال دوم جنگ به سرزمین های شوروی حمله کردند و پای شوروی را به این جنگ بزرگ بشری باز کردند.

جنگ جهانی دوم با ورود ارتش سرخ شوروی به آلمان و فتح برلین به پایان رسید با این وجود اکثر کشورهای غربی (انگلیس و آمریکا) مدعی پایان دادن به جنگ جهانی دوم بودند و بر سر همین اختلاف نظرها بود که بلوک شرق و غرب در جهان بوجود آمد و کشورهایی که جزو آن نبودند جهان سوم نامیده شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید