پیام مقتدی صدر به نخست وزیر عراق

کدخبر: ۲۵۴۳۰۴
اقتصادنیوز : رهبر جریان صدر عراق امروز (دوشنبه) در پیامی به نخست وزیر عراق نوشت، به خاطر استقلالش برای پست نخست وزیری انتخاب شده و نباید از آنچه که پشت پرده می‌گذرد، اطاعت کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق پیامی به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور نوشته که در این پیام آمده است، برخی از افراد برای بازگرداندن عراق به دوران گذشته و کنترل احزاب و فاسدان بار دیگر متحد شده‌اند تا نفوذ کشورشان و فساد خود را بیشتر کنند و با دیکته‌ها و حمایت خارجی نه تنها بر منابع و پتانسیل‌های عراق بلکه بار دیگر بر خون آنها مسلط شوند.

وی در ادامه نوشت: اما من با کمک هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح به مهار بحران و خارج کردن عراق از تقسیم‌بندی نامطلوب و افرادی که بودجه عراق را از طریق معامله‌های فساد چپاول کردند،‌ شتافتم، این افراد بار دیگر برای بر هم زدن توافق میان دو فراکسیون انتخاباتی بزرگتر بازمی‌گردند.

صدر نوشت: امروز آنها از نظراتی که عراق را در مسیر درست قرار می‌دهد و منجر به انجام کار سیستماتیک و تشکیل دولتی با اصول درست می‌شود، ناراحت هستند و به همین دلیل به دنبال ائتلاف‌های طایفه‌ای هستند و اگرچه در ظاهر این ائتلاف‌ها تجمع سیاستمداران شیعه و سنی هستند اما در واقع بر اساس درگیری‌ها و برخوردهای گذشته شکل گرفته‌اند و دوامی نخواهند داشت زیرا به خاطر فرصت‌های سیاسی با یکدیگر همپیمان شده‌اند و درباره منافع مردم اختلاف دارند.

صدر در این پیام نخست وزیر عراق را خطاب قرار داد و نوشت: پس از اینکه بر نامزدی تو بر پست نخست وزیری توافق کردیم، می‌دانیم که مستقل هستی و به جهت گیری فرقه‌ای و طایفه‌ای گرایش نخواهی داشت و به دنبال راضی نگه داشتن دیگران در خصوص پست‌ها نیستی و تلاش می‌کنی این رضایت را در کلید زدن مرحله‌ای جدید و جلب خواسته‌های مردم و نه خواست احزاب به دست آوری. امروز نه تنها تو به عدم اطاعت از آنچه که درباره تقسیم پست‌ها و غیر آن، پشت پرده می‌گذرد، پایبند هستی بلکه مانند گذشته آزاد و مستقلی.

وی در ادامه نوشت: نخست وزیر در تاسیس دولت براساس اصول درست آزاد است تا از طریق انتخاب وزرای مستقل در تصمیم‌گیری به‌خصوص وزیر دفاع و کشور و دیگر پست‌های امنیتی مردم را با آزادی تمام از حقوق خود بهره‌مند کند. نخست وزیر نباید فرماندهان شجاعی که خاک کشورشان را از کنترل داعش آزاد کردند، فراموش کند، چراکه آنها برای این پست‌ها شایسته‌ترند.

صدر در این پیام نوشت: این مسائل به معنی تاخیر انداختن در تشکیل دولت نیست و اگر نخست وزیر در پایه‌ریزی درست دولت، ارائه خدمات ضروری به قشر محروم جامعه، حفظ مرزها و بازگرداندن کشور به آغوش عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی موفق عمل کند، همه از او حمایت خواهیم کرد و در غیر این صورت در برابر مردم، مسؤولان و مرجعیت مسؤول است و در این شرایط ما مخالف دولت نخست وزیر خواهیم بود.

رهبر جریان صدر نوشت، تصمیمات باید به دور از دیکته کردن‌ها و مداخله‌های خارجی برای حفاظت از حاکمیت ارضی گرفته شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید