ترامپ: به توافق نرسیم تعرفه‌های سنگینی برای چین وضع می‌کنم

کدخبر: ۲۵۴۶۰۱
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد در صورتی که توافقی حاصل نشود تعرفه‌های سنگینی بر محصولات صادراتی چین به آمریکا وضع خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی پیامی در توئیتر نوشت: ما با چین یا به معامله دست پیدا می کنیم یا هیچ توافقی میان دو کشور صورت نخواهد گرفت و اگر به چنین توافقی دست پیدا نکنیم، تعرفه های سنگینی بر محصولات صادراتی چین به آمریکا وضع خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: من معتقدم در نهایت ما یک توافق خواهیم رسید یا الان یا در آینده. چین تعرفه‌ها را نمی‌خواهد.

کاخ سفید روز شنبه پس از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ رئیس جمهور چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: چین و ایالات متحده توافق کرده اند تا از اعمال تعرفه های تجاری جدید علیه یکدیگر خودداری کنند تا ظرف مدت 90 روز دو طرف برای دستیابی به یک توافقنامه تجاری تلاش نمایند.

کاخ سفید در ادامه افزود: ترامپ موافقت کرده است تا تعرفه های 10 درصدی علیه 200 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی را از ابتدای ژانویه به 25 درصد افزایش ندهد. چین نیز در مقابل وعده داده است تا مقدار نامشخص ولی بسیار چشمگیری از تولیدات کشاورزی، انرژی و صنعتی و سایر کالاهای آمریکایی را خریداری کند.

البته کاخ سفید تهدید کرده است "اگر توافقنامه مربوط به مسائل تجاری از جمله انتقال فناوری، مالکیت معنوی، موانع غیر تعرفه ای، سرقت سایبری طی 90 روز با چین نهایی نشود، دو طرف توافق کرده اند تا تعرفه های 10 درصدی به 25 درصد افزایش پیدا کند."

ترامپ در ماه سپتامبر تعرفه 10 درصدی علیه 200 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی وضع کرده است. چین نیز در مقابل تعرفه های تلافی جویانه ای را علیه واردات کالاهای آمریکایی اعمال کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید