نماینده اهل سنت مجلس: با شکایت یک نهاد خاص بارها به دادگاه احضار شده‌ام

کدخبر: ۲۵۴۶۵۴
اقتصادنیوز: نماینده مردم مهاباد در مجلس با انتقاد به احضارش به دستگاه قضایی، گفت: بنده طی یک سال گذشته به دلیل اظهارنظر درباره یک رویداد تاریخی ملت کرد با شکایت یکی از نهادهای خاص بارها به دادگاه احضار شدم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جلال محمودزاده در نطق بین دستور امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: چرا و به چه دلیل جایگاه مجلس آنقدر پایین آورده شده که نماینده‌ای در راستای انجام وظیفه نمایندگی بر خلاف اصل ۸۴ قانون اساسی بارها به دادگاه فراخوانده شود؟

این عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد به دولت‌های مختلف گفت: این بار نطقم را با مشکلات جاده‌ای، آب و بهداشت مناطق کردنشین کشور آغاز نمی‌کنم؛ چون هر دولتی که روی کار آمده به بهانه‌های مختلف مناطق کردنشین را از توسعه و ارتقاء شاخص‌ها محروم کرده است بلکه نطقم را از تاریخ سراسر تلخ کردستان شروع می‌کنم.

وی ادامه داد: از دیاری صحبت می‌کنم که مردم آن نه تنها آریایی اصیل هستند بلکه قبل از تشکیل فلات ایران در این مناطق زندگی کرده‌اند. مردمان کرد در طول تاریخ به دلیل تسلیم نشدن در برابر زیاده‌خواهی حکومت‌های استبدادی به پای دار رفته و ایستاده جان دادند اما در برابر ظالمان هرگز زانو نزدند. از سرزمینی صحبت می‌کنم که توسط رژیم‌های استکباری انگلیس و غرب بین چهار کشور تقسیم شدند تا مبادا روح آزادگی مردمان آن حکومت مادی و فاسد آنان را به زیر آورد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس ادامه داد: از ۱۸۲ هزار زن، بچه و پیرمرد کرد می‌گویم که با دردنده‌ترین شیوه توسط رژیم بعث و منافقان جنایتکار زنده به گور شدند، از مردمی صحبت می‌کنم که در طول حکومت ننگین شاهنشاهی تسلیم نشدند و شهدای فراوانی تقدیم کردند. از عفرین و کوبانی می‌گویم که شیرزنان آن بیش از ۱۳۴ روز با کمترین امکانات در برابر جانی‌ترین نیروهای تروریستی داعش و النصره و ارتش تا دندان مسلح ترکیه و ناتو ایستادند و جانانه مبارزه کردند.

محمودزاده افزود: از سرزمینی صحبت می‌گویم که مردمان آن در دو دوره ریاست جمهوری روحانی با صداقت تمام با شعارهای شیرین و کم عملی شده ایشان همراه شدند و اکنون در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارند. از مردمی صحبت می‌کنم که جوانان آن دارای مدال‌های جهانی علمی و ورزشی هستند و برای این مملکت افتخارها آفریدند، ولی برای به دست آوردن یک لقمه نان به شغل جانکاه کوله‌بری و کوره‌های آجرپزی روی می‌آورند اما به جای احداث کارخانه‌ها و کارگاه‌های اشتغال‌زا و توسعه و عمران توسط مسؤولان به مهمانی گلوله‌ها دعوت می‌شوند.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس ابراز تاسف کرد: طی یک سال گذشته صدها جوان کوله‌بر کرد کشته و زخمی شده‌اند. چه کسی جوابگوی فرزندان بی‌سرپرست شده آنان است؟ آیان این رواست که جوانان ایرانی با گلوله ایرانی به خاطر معیشت حداقلی خانواده به جای ایجاد اشتغال توسط دولت، توسط نیروهای مرزبانی به گلوله بسته شوند؟ جوانان ما به خاطر درآمد ۵۰ هزار تومانی کوله‌بری به خاک و خون کشیده می‌شوند ولی واردکنندگان و قاچاقچیانی که با رانت دولتی میلیاردها تومان به جیب می‌زنند در کاخها و ویلاها تفریح می‌کنند و خود را در دایره امن مسؤولان پنهان کرده‌اند.

وی ادامه داد: از مردمی صحبت می‌کنم که تحمل آنان از وعده‌های مسؤولان به سر رسیده است و دیگر تحمل شعارهای مردم فریب را ندارند لذا ضمن قدردانی از انتخاب چند نفر کرد و اهل سنت به عنوان معاون وزیر و سفیر به آقای رییس‌جمهور و کابینه ایشان توصیه می‌کنم معیشت مرزنشینان و اشتغال و توسعه مناطق کردنشین را جدی بگیرند، دیگر آن دوران گذشت که با شعارهای لعاب‌دار و غیراجرایی وعده مشارکت اقوام، مذاهب و اهل سنت در مدیریت‌ها، توسعه متوازن مناطق محروم، کاهش نگاه امنیتی به این مناطق، اجرای کامل اصول قانون اساسی به ویژه اصل ۱۵ و تدریس زبان و ادبیات اقوام در مدارس و رفع تبعیض ناروا مردم را به پای صندوق‌های رای بکشانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید