زنگنه: به آنچه تامین‎کننده منافع اوپک و ایران است، دست یافتیم

کدخبر: ۲۵۴۹۷۸
اقتصادنیوز؛ بیژن زنگنه، وزیر نفت درباره نتیجه مذاکرات فشرده وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک گفت: به آنچه تامین‎کننده منافع اوپک و ایران است، دست یافتیم.
زنگنه: به آنچه تامین‎کننده منافع اوپک و ایران است، دست یافتیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ بیژن زنگنه امروز (جمعه، ۱۶ آذرماه) در پایان دو روز مذاکرات فشرده میان وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک، پیش از ترک دبیرخانه اوپک در بین خبرنگاران حاضر شد و به این پرسش که آیا ایران از نتایج مذاکرات راضی است، پاسخ مثبت داد.

زنگنه در پاسخ به خبرنگاران، معافیت ایران از مشارکت در توافق کاهش تولید را تایید کرد و در پاسخ به این سوال که آیا از کلمه معافیت در بیانیه پایانی استفاده شده است؟گفت: ایران از مشارکت در این توافق مستثنا شده و ما نامه معافیت را از اوپک دریافت می‎کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما از تماس دولت آمریکا با برخی اعضای اوپک ناخشنودید؟ عنوان کرد: بله. ما قبلا نیز تجربه چنین رفتارهایی را داشته‎ایم. اوپک نمی‎خواهد از بیرون از سازمان تحت فشار قرار گیرد. نمی‎دانم دولت آمریکا چه زمانی از این رویه درس می‎گیرد.

وزیر نفت مذاکرات را سخت و پیچیده توصیف کرد و در پاسخ به سوالی درباره تاثیرگذاری روسیه در حصول توافق امروز، گفت: روسیه در درون اوپک تأثیرگذار نیست، اما در مجموع در توافق بین اوپک و غیراوپک، نمی‎توان نقش مهم روسیه را نادیده گرفت.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که چرا مذاکرات دیروز منتج به توافق نشد؟ گفت: ما به زمان بیشتری احتیاج داشتیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید