درخواست داستان‌های فدرال نیویورک برای حبس طولانی وکیل سابق ترامپ

کدخبر: ۲۵۵۰۶۰
اقتصادنیوز: دادستان‌های فدرال نیویورک توصیه کردند تا "مایکل کوهن"، وکیل شخصی سابق دونالد ترامپ، بابت ارتکاب چندین فقره جرم مدت زمان حبس "قابل توجهی" دریافت کند؛ این به‌رغم همکاری او با تحقیقات کنونی بازرسان از جمله تیم تحقیقات دخالت روسیه به ریاست رابرت مولر است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از هیل، این دادستان‌های آمریکا با وجود همکاری مایکل کوهن، وکیل سابق رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید دارند جرایم او به حدی سنگین است که باید "مدت زمان حبس قابل توجهی" در نظر گرفته شود.

دادستان‌ها براساس قوانین فدرال درخواست ۵۱ ماه تا ۶۳ ماه حبس برای مایکل کوهن داده‌اند. او ماه اوت به انجام یک سری جرم اقرار کرد. او همچنین هفته گذشته در یک پرونده جداگانه در ارتباط با تصمیم به همکاری با تحقیقات بازرس رابرت مولر اقرار به گناه کرد. این دادستان‌ها جمعه به وضوح اعلام کردند، صرف اینکه متهم "کمک قابل توجهی" ارائه داده است، نه آنها و نه دفتر مولر درخواست صدور حبسی کمتر از الزام قانونی را نخواهند داد.

کوهن ۱۲ دسامبر در نیویورک زندانی خواهد شد. کوهن بابت یک سری جرایم شامل هشت موردی که ماه اوت در نیویورک مقابل دادستان‌ها اذعان کرد و اتهام دیگری مبنی بر دروغگویی به کنگره زندانی می‌شود. درخواست دادستان‌ها یک هفته پس از آن مطرح ‌شد که کوهن با همکاری در تحقیقات مولر موافقت کرد؛ در واقع معتمد قدیمی ترامپ به شاهدی در تحقیقات تبدیل می‌شود که ارتباط میان کمپین ترامپ و روسیه و احتمال مانع‌تراشی رئیس‌جمهوری آمریکا را بررسی می‌کند.  

فرار مالیاتی که به گفته دادستان نیویورک، کوهن سال‌ها مرتکب آن شده، یکی از چهار جرم فدرالی است که با استناد به آنها دادستان درخواست مجازات قابل توجه و پرداخت دست کم ۵۰۰ هزار دلار جریمه کرده است.

دیگر اتهام‌های مهم کوهن، تخلف در قوانین مالی مربوط به انتخابات سال ۲۰۱۶ است و همچنین همکاری در پرداخت حق‌السکوت به دو زنی که مدعی رابطه جنسی با ترامپ هستند.

مایکل کوهن همچنین پذیرفته که در جریان استماع رسمی و تحت سوگند، به نمایندگان کنگره آمریکا درباره تلاش ترامپ برای ساخت یک برج در مسکو دروغ گفته است.

با وجود این، مایکل کوهن که پیش از دادگاهی شدن گفته بود حاضر است به خاطر دونالد ترامپ سینه سپر کند و جای او گلوله بخورد، در چند ماه گذشته با تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ترامپ-روسیه همکاری کرد.

او یکی از برجسته‌ترین یاران حلقه ترامپ است که در جریان این تحقیقات مورد توجه قرار گرفت اما بازرس مولر مستقیما او را به دادگاه نکشید و پرونده او را به دادستانی نیویورک تحویل داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید