مشاور سازمان انرژی اتمی:

صفر تا ۱۰۰ صنعت هسته ای کشور بومی است

کدخبر: ۲۵۵۲۱۹
اقتصادنیوز : دستیار و مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: خوشبختانه امروز از صفر تا ۱۰۰ صنعت هسته ای کشور بومی است و از توان داخلی دانشمندان استفاده می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، علی اصغر زارعان شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین نمایشگاه صنعت هسته ای کشور در دانشگاه کاشان برگزاری این نمایشگاه در دانشگاه ها را آگاه سازی دانشگاهیان نسبت به دانش بومی هسته ای و معرفی آن به عنوان یک تکنولوژی مفید در زندگی مردم برشمر د و اظهار داشت: دسترسی سریع و راحت و جامع دانشگاهیان به آخرین دستاوردهای صنعت هسته ای ومعرفی کاربردهای جنبی این صنعت به استادان و دانشجویان از دیگر دستاورهای برگزاری این نمایشگاه است،

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه زمینه ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با صنعت هسته ای و سازمان انرژی اتمی را ارتقاء می بخشد و سعی می شود تا پروژه هایی و رشته هایی که مد نظر در صنعت هسته ای است تعریف شود.

دستیار و مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه با همراهی و تلاش دانشجویان و استدان دانشگاه می توان وابستگی خودمان را به غرب به طور کامل دور سازیم  خاطر نشان کرد: سازمان انرژی اتمی یکی از سازمان های اقتدار آفرین است که بدون وابستگی به غرب و شرق به جایگاه بسیار خوبی رسیده است.

صفر تا ۱۰۰ صنعت هسته ای کشور بومی است

وی افزود: خوشبختانه امروز از صفر تا ۱۰۰ صنعت هسته ای کشور بومی است و از توان داخلی دانشمندان استفاده می شود.

زارعان با بیان اینکه پایه و اساس به استخراج و اکتشاف بستگی دارد خاطر نشان کرد: از مواد اولیه صنعت هسته ای کیک زرد است که امروز با یاری خداوند توانسته ایم اورانیوم بومی را تولید و نیاز نیروگاه ها تامین کنیم.

وی از شناسایی بزرگترین معدن سنگ آهن در کشور با عملیات ژئو فیزیک خبر داد و گفت: سرریز دانش در تمام صنایع تاثیر گذار بوده است، دشمنان ایران اسلامی در صدد توقف تولید علم و دانش در کشور ایران هستند چراکه آنها می‌دانند تولید علم و توسعه فناوری‌های نوین روز به روز به قدرت کشور می‌افزاید.

مشاور سازمان انرژی اتمی اقتدار علمی کشور را در راستای تولید علم به فناوری عنوان کرد و افزود: صنعت هسته ای در تمامی صنایع کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد و باید باور داشته باشیم که ایران از معدود کشورهای موفق در تولید و استفاده از انرژی هسته‌ای است.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها تاکنون نتوانسته توسعه صنعت هسته ای را متوقف کند، بیان داشت: امروز سالانه حدود ۲۰ تن آب سنگین را تولید می کنیم.

زارعان در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه صنعت نفت و تولید سانتریفیوژ نیز در کشور به خودکفایی کامل رسیدیم، اضافه کرد: این در حالی است که در دوران قبل از انقلاب حتی یک سانتریفیوژ هم در کشور تولید نشده بود.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند ایران در مساله برجام خیلی از امتیازات را از دست داده است، گفت: باید باور داشته باشیم که هر گاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اراده کند ما می‌توانیم بهتر از قبل به وضعیت گذشته بازگردیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید