جلیقه زردها به بلژیک رسیدند/ بازداشت صدها معترض

کدخبر: ۲۵۵۲۷۶
اقتصادنیوز: پلیس بلژیک ۴۵۰ تن را روز شنبه پس از اینکه معترضان "جلیقه زرد" الهام گرفته از معترضان در فرانسه سنگ و ترقه پرتاب کرده، به خودروها و مغازه‌ها آسیب رسانده و تلاش کردند خود را به دفاتر و ادارات دولتی در بروکسل برسانند، بازداشت کرد.

به‌ گزارش ‌اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در دومین روز از خشونت‌های این چنینی در بروکسل طی هشت روز اخیر گروهی که پلیس تعداد آنها را حدود هزار تن برآورد کرده بود، با نیروهای ضد شورش مواجه شدند که برای جلوگیری از رسیدن معترضان به مقر اتحادیه اروپا و ساختمان دولت بلژیک متوسل به استفاده از آب پر فشار و شلیک گاز اشک آور شدند اما آرامش حدود پنج ساعت بعد از این ناآرامی‌ها مجددا در بروکسل برقرار شد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، این جنبش در بلژیک که الهام گرفته از اعتراضات "جلیقه زردها" در فرانسه طی یک ماه گذشته است با هدف ابراز شکایت‌ها نسبت به هزینه بالای زندگی و درخواست‌ها برای برکناری دولت ائتلاف راست میانه بلژیک شش ماه قبل از برگزاری انتخابات سراسری در ماه مه صورت گرفت.

پلیس فرانسه اعلام کرده است که در جریان اعتراضات بیش از ۳۰ هزار تن شرکت داشتند و در دومین روز از ناآرامی‌های شدید در روز شنبه در پاریس بیش از ۳۰ تن زخمی شده‌اند.

معترضان بلژیکی که همانند معترضان فرانسوی "جلیقه‌های زرد" بر تن داشتند همچنین برای مدت کوتاهی بزرگراهی را در نزدیکی مرز بلژیک با فرانسه مسدود کردند.

براساس گزارش خبرگزاری بلژیک، برخی معترضان "جلیقه زردها" مسیرهای میانبر به سمت شهر ریکیم واقع در فلاندر غربی در نزدیکی مرزهای فرانسه را بستند.

این خبرگزاری افزود: در ساعات اولیه صبح روز گذشته مانعی در مسیر میانبر دیگری در نزدیکی مرزهای فرانسه و بلژیک قرار داده شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید