روزنامه ولت آلمان:

موشک‌های ایران توانایی رسیدن به اروپا را دارند

کدخبر: ۲۵۵۳۹۸
اقتصادنیوز؛ روزنامه آلمانی ولت مدعی شد: با توسعه برنامه موشکی ایران، این موشک‌ها توانایی رسیدن تا اروپا را دارند
موشک‌های ایران توانایی رسیدن به اروپا را دارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ یک نشریه آلمانی مدعی شده که ایران با گسترش برنامه‌های موشکی خود تعداد موشک‌هایش را افزایش داده و این موشک‌ها توانایی رسیدن تا اروپا را دارند.

نشریه آلمانی ولت با تکرارا ادعاهای مقام‌های کاخ سفید گفت: گسترش آزمایش‌های موشکی ممکن است نقض توافق هسته‌ای ایران و در جهت خلاف حمایت اروپا از این قطعنامه محسوب شود.

تهران تاکید کرده است که این در انطباق کامل با توافق هسته‌ای عمل می‌کند و آزمایش‌های موشکی آن برای تضمین دفاع از کشور است.

پیش از این، ابوالفضل شکارچی  سخنگوی نیروهای مسلح ایران، گفت ایران برای ادامه آزمایش موشکی خود به اجازه هیچ کشوری نیاز ندارد.

طبق ادعای نشریه ولت آلمان، ایران حداقل هفت موشک با برد متوسط و همچنین پنج موشک با برد کوتاه و کروز را در سال ۲۰۱۸ آزمایش کرده است.

این نشریه آلمانی از آزمایش موشک شهاب ۳ نیز صحبت کرده و گفته که این موشک دارای شعاع هزار تا دو هزار کیلومتری است , ایران همچنین دارای حداقل دو موشک بالستیک کوتاه‌برد قیام۱ با برد ۷۵۰ کیلومتر و حداقل یک موشک بالستیک متوسط خرمشهر با برد  ۲۰۰۰ کیلومتر است

نشریه ولت مدعی شد که این موشک‌ها به دولت ایران اجازه می‌دهد که کشورهای منطقه جنوب شرقی اروپا را هدف قرار دهد. این کشورها شامل رومانی، بلغارستان و یونان هستند. این روزنامه به هیچ وجه نگفته که چرا تهران ممکن است دست به این اقدامات بزند؟

بنابراین می‌توان گفت چیزی که آلمان و آمریکا و متحدان فرانسوی و بریتانیایی را نگران کرده است افزایش تعداد این آزمایش‌ها است که باعث افزایش قدرت نظامی ایران می‌شود.

با وجود خروج یک جانبه واشنگتن از معاهده هسته‌ای ایران در ماه مه، تهران و سایر امضاکنندگان معاهده هسته‌ای ۲۰۱۵، همچنان متعهد به قرارداد هستند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس و اتحادیه اروپا خروج ایالات متحده را محکوم کرده‌اند، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرده است که اقدامات ایران در چهارچوب قرارداد هسته‌ای صورت می‌گیرد.

برخی معتقدند که آزمایش‌های موشکی اخیر ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام صورت گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک