رئیس «هیات ملی» مذاکرات صلح یمن:

اگر مذاکرات صلح به نتیجه نرسد چاره‌ای جز مبارزه باقی نمی‌ماند

کدخبر: ۲۵۵۳۹۹
اقتصادنیوز؛ محمد عبدالسلام، رئیس هیات ملی یمن در گفت‌وگوهای سوئد گفت: اگر گفت‌وگوهای صلح یمن با شکست مواجه شود، چاره‌ای برای ما باقی نمی‌ماند که با دشمن مبارزه کنیم.
اگر مذاکرات صلح به نتیجه نرسد چاره‌ای جز مبارزه باقی نمی‌ماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «محمد عبدالسلام» رئیس هیات صنعاء در گفت‌وگوهای صلح سوئد یکشنبه‌شب درباره مساله مهم بستن فرودگاه‌های بین‌المللی عدن و صنعاء اظهار نظر کرد.

وی گفت که فرودگاه عدن (جنوب) در اختیار دولتی که خود را «دولت قانونی» می‌خواند، قرار نخواهد گرفت و بستن فرودگاه صنعاء (شمال) جنایت جنگی غیر قابل توجیه است.

رئیس هیات صنعاء در گفت‌وگوهای صلح یمن در سوئد تاکید کرد که باید بر سر «مرحله انتقالی» قدرت توافق اولیه حاصل شود و طرح‌های اعتماد‌ساز بین طرفین مانند بازگشایی فرودگاه در مرحله آینده اجرایی شود که قبل از آن باید جنگ در یمن متوقف و محاصره لغو شود.

وی تصریح کرد: با سفرای کشورهای عضو شورای امنیت دیدار کردیم و در آن خواستار فشار حقیقی به طرف مقابل برای ورود به گفت‌وگوی سیاسی جدی شدیم.

عبدالسلام افزود: هیچ اختلافی بر سر طرح‌های سازمان ملل در گفت‌وگوهای سوئد به عنوان «چارچوب کلی مذاکرات و طرح و برنامه‌های اعتماد‌ساز» وجود ندارد.

عضو ارشد جنبش انصارالله گفت که اگر گفت‌وگوهای صلح یمن با شکست مواجه شود، چاره‌ای برای ما باقی نمی‌ماند که با دشمن مبارزه کنیم.

رئیس هیات صنعاء در ادامه اظهار داشت که یمن آماده آزاد کردن همه اسرای جنگی است. ما خواستار تعیین سرنوشت زندانیان یمنی هستیم که در زندان‌های امارات و عربستان سعودی به سر می‌برند.

دور چهارم گفت‌وهای صلح یمن در سوئد از پنجشنبه (۱۵ آذرماه) هفته گذشته آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید