آمریکا به دنبال دستگیری هکرهای چینی

کدخبر: ۲۵۵۴۲۶
اقتصاد نیوز:مقامات قضایی و انتظامی آمریکا به دنبال دستگیری اعضای یک گروه هکری چینی هستند که مدعی ارتباط آنها با دولت چین هستند.
آمریکا به دنبال دستگیری هکرهای چینی

به گزارش اقتصاد نیوز ، دولت آمریکا اتهامات قضایی سنگینی را به این هکرها وارد کرده و مدعی است آنها داده ها و اطلاعاتی را از شرکت های آمریکایی سرقت کرده اند.

این عملیات هکری از سوی دولت آمریکا Cloudhopper نام گرفته و یکی از گسترده ترین و موفق ترین فعالیت های هکری چین توصیف شده است. ایالات متحده می گوید از این طریق حجم زیادی داده در مورد کسب و کارهای مختلف در آمریکا جمع آوری شده است.

این اقدامات هکری از اوائل سال 2017 آغاز شده و البته مشخص نیست در چه زمانی شناسایی و متوقف شده است. انتشار این خبر در شرایطی که مدیر ارشد امور مالی شرکت هواوی به اتهام همکاری برای دورزدن تحریم های ایران در کانادا به درخواست آمریکا بازداشت شده بر تنش میان دو کشور می افزاید.

آمریکا خواستار استرداد منگ وانژو برای محاکمه در این کشور است و گفته می شود در صورت اثبات اتهامات وی باید 30 سال را در زندان سپری کند. چین این اقدام را غیرقانونی و بسیار زشت توصیف کرده و از کانادا خواسته تا هر چه زودتر این مدیر شرکت هواوی را آزاد کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید