بیشترین توانمندی جمهوری اسلامی در حقوق بشر است

کدخبر: ۲۵۵۴۳۰
معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: بیشترین توانمندی جمهوری اسلامی در حقوق بشر است و دشمن این حوزه را مورد هدف قرار می دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد جواد لاریجانی شامگاه یکشنبه در همایش تبیین حقوق بشر اسلامی در فصل 40 سالگی انقلاب اسلامی افزود: ساختار مدنی که پس از انقلاب در کشور ما شکل گرفته است در هیچ یک از کشورهای اطراف وجود ندارد. 

وی بیان کرد: مهمترین نکته کلیدی در نظام اسلامی حقوق بشر بشمار می رود و ملت ایران تصمیم گرفته زندگی مدنی خود را بر اساس اسلام شکل دهد و غرب نمی خواهد این اتفاق رخ دهد. 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: جمهوری اسلامی بهترین نظام مدنی غرب آسیا را شکل داده است و به آن افتخار می کند. 

وی با اشاره به برخورد 2گانه غرب با موضوعات حقوق بشری تصریح کرد: آنها به اسم حقوق بشر تروریسم را در منطقه ترویج می کنند و امروز منافقین با داعش تفاوتی ندارند و حقوق بشر با انفجار مساجد و حسینیه ها رشد نمی کند. 

لاریجانی با اشاره به ماهیت و ملاک مشروعیت حکومت ها افزود: نظام ما مبنی بر ولایت فقیه و رای مردم است و این یک دموکراسی پیشرفته و معقول محسوب می شود. 

وی گفت: نظام ما دیکتاتوری نیست و مردم حرفشان را می زنند و حقوق بشر غربی برای ضربه زدن به دستاوردهای مدنی ایران طراحی شده است. 

معاون امور بین الملل قوه قضاییه ادامه داد: اسلام سرچشمه توفیقات نظام جمهوری اسلامی است و دشمنان اگر بتوانند مردم را از اسلام جدا کنند به آن ضربه می زنند و باید نقاط آسیب پذیر را ترمیم کنیم. 

وی با بیان اینکه امروز اقتصاد ضروری ترین مساله است تصریح کرد: فتنه اقتصادی در خارج از کشور سازماندهی شده است و باید چشم فتنه را کور کرد و قوه قضاییه در حال انجام وظیفه است. 

لاریجانی افزود: تمامی مسئولان دولتی و غیر دولتی بدانند که اگر ناکارآمد کار کنند، زمینه را برای حرکت دشمن فراهم می سازند. 

وی گفت: حقوق بشری که به عنوان پرچم توسط غرب به رهبری آمریکا، دول اروپایی و صهیونیست بلند شده، پرچم کفر است و باید آن را بشناسیم. 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تاکید کرد: دشمنی آمریکا و غرب با اسلام دشمنی ریشه داری است و امروز جمهوری اسلامی شانیت ام القرایی پیدا کرده و پیروزی یا شکست نظام ایران، پیروزی و شکست اسلام است. 

وی افزود: جمهوری اسلامی پیشرفته ترین کشورها در علوم، تکنولوژی و نظام مدنی است و در مساله هسته ای تنها کشوری در غرب آسیا بودیم که فنون هسته ای را بدست آوردیم. 

لاریجانی تاکید کرد: دشمن 2 موضوع حیا و عفت در میان زنان و غیرت در میان مردان را مورد هدف قرار داده است و برای اینکه مردم حق را از باطل تشخیص ندهند به سراغ فضای مجازی رفته است. 

این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و جمعی از مسئولان در تکیه میدان قلعه کرمان برگزار شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید