راز سخت‌جانی پرسپولیس

کدخبر: ۲۵۵۴۴۱
اقتصاد نیوز: نتایجی که پرسپولیس با وجود همه مشکلاتش در یک سال گذشته گرفته، شگفت‌انگیز بوده است.
راز سخت‌جانی پرسپولیس

به گزارش اقتصاد نیوز ، همه می‌دانند که این تیم نتوانست بازیکن بگیرد و بسیاری از ستاره‌های کلیدی‌اش را هم به دلایل مختلف از دست داد. با وجود این، آنها تا فینال آسیا پیش رفتند و از آن عجیب‌تر اینکه حتی بعد از شکست برابر کاشیما و تخلیه کامل جسمی، روحی و انگیزشی نیز بازگشت موفیت‌آمیزی به لیگ داشتند. پرسپولیس بعد از فینال آسیا، 4بازی انجام داده که3مسابقه را برده و یکی را هم مساوی کرده است. آنها به شکل غیرمنتظره‌ای برای کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل هم شانس پیدا کرده‌اند و اگر این اتفاق رخ داده، یکی از دلایلش سیری‌ناپذیری پرسپولیس است. آنها به شکل عجیبی گرسنه موفقیت هستند و ظاهرا فینال آسیا با بازی عقب‌افتاده مقابل پیکان فرقی برای‌‎شان ندارد. این یک باور جاری در پرسپولیس است که از جنس بازیکنان این تیم نشأت می‌گیرد. برانکو 3گروه بازیکن دارد که هر گروه به دلایلی عطش کسب موفقیت‌های بیشتر را دارند و از تلاش خسته نمی‌شوند.

گروه اول؛ اقناع ناپذیران

یک گروه از بازیکنان پرسپولیس که عصای دست برانکو شده‌اند، به‌صورت غریزی دنبال جاه‌طلبی‌های بیشتر هستند. رؤیاهای اینها نقطه پایان ندارد و هر بازی را به چشم آخرین مسابقه عمرشان می‌بینند. سرآمد این دسته جلال حسینی است. او طوری برای بردن تک‌تک مسابقات انرژی می‌گذارد که حتی برای نزدیک‌ترین دوستانش هم قابل باور نیست. در دقیقه چهارم همین بازی با ذوب‌آهن وقتی طبق قرار قبلی هواداران مشغول صدا کردن نام او بودند، جلال داشت با هیجان تمام یک نکته فنی را به آدام همتی گوشزد می‌کرد. همچنین شجاع خلیل‌زاده هم همین شرایط را دارد. طبق اعلام فیزیوتراپ پرسپولیس، شجاع برای بازی با ماشین‌سازی حتی قادر به حضور راحت در هواپیما و مسافرت تا تبریز هم نبوده، اما با موافقت کتبی خودش بازی کرده و الان 2مسابقه است که برای تیمش گل‌های 3امتیازی می‌زند.

گروه دوم؛ به‌دنبال تضمین

گروه دوم بازیکنان پرسپولیس کسانی هستند که بابت شرایط خودشان بعد از باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی نگرانی دارند و می‌ترسند که با افزوده شدن نفرات جدید، جایگاه‌شان به خطر بیفتد. اینها باید در برهه فعلی توانایی‌هایشان را اثبات کنند تا برای نیم‌فصل دوم تضمین فنی داشته باشند. علی علیپور، گادوین منشا، سیامک نعمتی و امید عالیشاه مهم‌ترین بازیکنان این دسته هستند که تلاش مستمر آنها، تیم را بالانس نگه‌می‌دارد. حتی خود برانکو هم اخیرا در یکی از نشست‌های خبری‌اش گفته بود: «بچه‌ها طوری بازی می‌کنند که نیمکت‌نشین کردن آنها خیلی سخت خواهد بود».

گروه سوم؛ بی‌حاشیه‌ها

خوشبختی برانکو با این گروه سوم کامل می‌شود؛ بازیکنانی که کلا از زمین و زمان فارغ هستند و بدون توجه به شرایط، در هر مسابقه با تمام وجود در خدمت تیم قرار می‌گیرند. بهترین مثال از این دست احمد نوراللهی است که در برهه‌ای طولانی حتی نیمکت‌نشین محسن ربیع‌خواه هم شد، اما الان مهره کلیدی برانکو است و به تیم ملی هم فرا خوانده می‌شود. محمد انصاری، بشار رسن و شایان مصلح هم مثال‌های دیگر از این دست هستند. این گروه سوم، جنس پرسپولیس برانکو را جور جور می‌کند.

همشهری ورزشی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید