ترامپ با بودجه ۷۵۰ میلیارد دلاری برای پنتاگون موافقت کرد

کدخبر: ۲۵۵۵۰۹
رئیس‌جمهوری آمریکا ظاهرا از پنتاگون خواسته است تا درخواست بودجه‌ برای سال آتی را به ۷۵۰ میلیارد دلار برساند که به طور چشمگیری بالاتر از تمایل قبلی او و ۱۲ میلیارد دلار بیش از درخواست مقام‌های ارشد نظامی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پایگاه خبری پولتیکو نوشت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا در توئیتی بودجه کنونی ۷۱۶ میلیارد دلاری وزارت دفاع را "دیوانگی" خوانده و خواستار کاهش پنج درصدی بودجه آن شده بود. اما ظاهرا ترامپ پس از نشست روز سه‌شنبه در کاخ سفید با حضور جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا و روسای کمیته‌های سرویس‌های مسلح سنا و مجلس نمایندگان آمریکا نظرش را تغییر داد.

یک مقام دولتی مطلع به پولتیکو گفت: "بودجه ۷۵۰ میلیارد دلار است." شبکه خبری سی‌ان‌ان هم گزارش داد: "جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با رئیس‌جمهوری آمریکا این را تضمین کرد."

ماتیس و سایر مقام‌های دفاعی ارشد آمریکا به دنبال بودجه ۷۳۳ میلیارد دلاری برای سال مالی ۲۰۲۰ بوده‌اند اما نظر رئیس‌جمهوری آمریکا روی بودجه ۷۰۰ میلیارد دلاری بود. براساس گزارش‌های پولتیکو و سی‌ان‌ان، این میزان اکنون به صورت چشمگیرتری بالاتر است.

یک مقام دولتی گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا کاملا از استراتژی دفاع ملی حمایت می‌کند و به بازسازی ارتش ادامه می‌دهد. با کمک روسای کمیته‌های سرویسی‌های مسلح سنا و مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ با بودجه ۷۵۰ میلیارد دلاری موافقت کرد.

کاخ سفید، پنتاگون و مقام‌های ارشد کنگره هنوز درباره این گزارش‌های اظهارنظری نکرده‌اند. این بودجه ۷۵۰ میلیارد دلاری هنوز رسما اعلام نشده است. براساس گزارش پولتیکو، پنتاگون هنوز روی پیشنهاد بودجه ۷۳۳ میلیارد دلاری پیش می‌رود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید