مجلس توبیخ وزیر آموزش و پرورش را پیگیری می‌کند

کدخبر: ۲۵۵۵۳۰
اقتصادنیوز: یک عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر توبیخ وزیر آموزش و پرورش، می‎گوید این مسئله در کمیسیون آموزش مطرح و پیگیری می‎شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روز گذشته سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که به دلیل پخش بازی فوتبال ژاپن و پرسپولیس در مدارس دخترانه توبیخ رسمی شده است.

بطحایی در این باره گفت: یادتان هست من گفتم هرکدام از مدارسی که امکاناتش را دارند فوتبال ژاپن و پرسپولیس را پخش کنند؟ من اجبار نکردم. من پیش‎بینی نمی‎کردم اما موجی راه افتاد.

او همچنین تصریح کرد: فکر می‎کردم بگویند وزیر دلش خوش است که این پیشنهاد را داده است. اما دیدم حتی یک معلم، در مدرسه‎ای که برق هم وجود نداشت، فوتبال را از روی موبایلش به دانش‌آموزانش نشان داد. باورتان می‎شود به‎خاطر همین موضوع توبیخ شدم؟ من وقتی توبیخ شدم خندیدم چون فکر کردم شوخی می‎کنند، اما توبیخ رسمی شدم! گفتند تو چه‌کاره‎ای که بگویی در مدرسه باید تلویزیون بگذارند و فوتبال را پخش کنند؟

محمد قمی، نماینده مردم پاکدشت و عضو فراکسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در واکنش به این سخنان می‎گوید: تا جایی که اطلاع دارم این موضوع پخش مسابقات فوتبال در مدارس و حواشی آن تا به امروز در کمیسیون آموزش مطرح نشده است.

این عضو کمیسیون آموزش می‌گوید: باید دید این توبیخ از سوی چه نهاد و به چه شکلی انجام شده‎ است. اگر ایشان توبیخ شده باشند این مسئله در کمیسیون آموزش مطرح و پیگیری می‎شود.

دهم آبان‌ماه سال جاری شاپور محمد‌زاده، مدیرکل آموزش و پرورش با صدور بخش‎نامه‎ای خواستار شد که بازی فوتبال پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن در تمام مدارس پخش شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید