جدایی‌طلبان زندانی کاتالونیا: اعتصاب غذا کردیم تا بمیریم

کدخبر: ۲۵۵۶۹۴
اقتصادنیوز: جدایی طلبان محبوس کاتالونیایی که در اعتراض به رفتار سیستم قضایی اسپانیا دست به اعتصاب غذا زده‌اند، در پیامی گفتند که به نحوی دست به این اعتصاب نزده‌اند که منجر به مرگشان شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، جوردی سانچز، یکی از ۹ سیاستمدار جدایی طلب کاتالونیا که در انتظار دادگاه در حبس به سر می‌برد، ‌اول دسامبر سال جاری میلادی در کنار یکی دیگر از رهبران جدایی طلب این منطقه دست به اعتصاب غذا زد. دو نفر دیگر نیز در سوم دسامبر این اعتصاب را آغاز کردند.

سانچز در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی خبرگزاری رویترز گفت:‌ من عاشق آزادی و زندگی هستم. بگذارید واضح بگویم، این اعتصاب غذا به گونه‌ای نیست که زندگی من را تهدید کند. این اعتصاب در اعتراض به نحوه رفتار سیستم قضایی دولت اسپانیا با ماست. ایده اعتصاب غذا درباره اینکه باید به مرگ اعتصاب کننده منجر شود، نادرست و منحرف کننده است.

ملی گرایان کاتالونیا می‌گویند که دادگاهی آنها در اسپانیا عادلانه نیست و دادگاه‌های این کشور را به عدم برگزاری درست نحوه دادرسی‌ها متهم می‌کنند. اما دولت مادرید می‌گوید که در سیستم قضایی اسپانیا دخالتی نمی‌کند.

سانچز همچنین در نخستین مصاحبه هود از زمان آغاز این اعتصاب غذا گفت: تصمیم برای ادامه یا توقف این اعتصاب غذا براساس شرایط تعیین می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید