اعتراف جدید کارچاق‌کن ترامپ؛ دونالد به استیضاح نزدیک می‌شود؟

کدخبر: ۲۵۵۷۷۲
اقتصادنیوز؛ پس از افشای مدارک جدید در جریان بازرسی‌های رابرت مولر از مایکل کوهن، کارچاق‌کن سابق رئیس‌جمهور آمریکا، CNN به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نگران استیضاح شدن است و این موضوع را یک احتمال واقعی می‌داند.
اعتراف جدید کارچاق‌کن ترامپ؛ دونالد به استیضاح نزدیک می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ یک منبع نزدیک به رئیس جمهور آمریکا به این شبکه خبری گفته که ترامپ درباره موضوع استیضاح شدن خودش پس از کنترل دمکرات ها بر مجلس نمایندگان اظهار نگرانی کرده است. 

این منبع گفت که ترامپ استیضاح شدن را یک احتمال واقعی می داند اما مطمئن نیست که عملی خواهد شد. 

یک منبع دیگر نزدیک به کاخ سفید به سی ان ان گفت که مشاوران در درون کاخ سفید اعتقاد دارند که تنها موضوعی که ممکن است در فرایند استیضاح 'وصله چسبنده به ترامپ باشد' ، موارد نقض مقررات تامین مالی کارزار انتخاباتی مرتبط با 'مایکل کوهن' وکیل سابق ترامپ و پرداخت های پول به زنان دارای رابطه غیر اخلاقی با ترامپ است. 

صحبت از استیضاح ترامپ در روزهای اخیر در پی ثبت پرونده ای از سوی دادستان ها در منطقه جنوبی نیویورک تشدید شده است. 

در این پرونده برای اولین بار ادعا شده که کوهن زمانی که در جریان کارزار انتخاباتی 2016 قانون را شکست از ترامپ دستور گرفته بود. 

دمکرات ها می گویند که ترامپ یک جرم قابل استیضاح مرتکب شده است و زمانی که دوره اش به اتمام برسد می توان او را زندانی کرد. 

'جری ندلر' رئیس آتی کمیته قضایی مجلس نمایندگان روز یکشنبه گفت این اتهام ها اگر اثبات شود به معنی 'جرم قابل استیضاح' خواهد بود. 

'کریس کونز' سناتور دمکرات روز دوشنبه گفت که ترامپ ممکن است پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش محاکمه شود. 

یک منبع دیگر گفت که ترامپ اطمینان دارد که هر چند در این زمان ممکن است در مجلس نمایندگان استیضاح شود اما اعتقاد ندارد که ممکن است رد سنا محکوم شود زیرا کنترل سنا در اختیار جمهوریخواهان است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید