هشدار ترامپ به دموکرات‌ها

کدخبر: ۲۵۵۸۴۳
اقتصادنیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه شنبه با انتقاد از مواضع دموکرات‌ها درباره ساخت دیوار مرزی با مکزیک، هشدار داد که اگر قانونگذاران این حزب در کنگره به او دباره این موضوع کمک نکنند، ارتش آمریکا این دیوار را خواهد ساخت.
هشدار ترامپ به دموکرات‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «دونالد ترامپ» در آستانه دیدار با رهبران ارشد دموکرات کنگره آمریکا بار دیگر از مواضع این حزب درباره ساخت دیوار مرزی و موضوع مهاجرت انتقاد کرد و به دموکرات‌ها درباره ساخت دیوار مرزی توسط ارتش آمریکا هشدار داد.

رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه شنبه در چندین پیام توئیتری درباره هجوم «کاروان مهاجران غیرقانونی» به آمریکا، ساخت دیوار مرزی در مکزیک و همچنین لزوم حمایت دموکرات‌ها از طرح ساخت دیوار صحبت کرده است.

«دونالد ترامپ» در حالی این توئیت‌ها را منتشر کرده که او قرار است «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت کنونی مجلس نمایندگان و همچنین «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا با او دیدار و درباره مسائل مختلف صحبت کنند.

ملاقات این دو رهبر ارشد دموکرات با ترامپ از این جهت اهمیت دارد که دموکرات‌‌ها در کنگره بعدی آمریکا اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار خواهند داشت و رئیس این مجلس دموکرات خواهد بود.

در روزهای اخیر قانونگذاران دموکرات در انتقاد از مواضع داخلی و خارجی دولت آمریکا اعلام کرده‌اند که کنگره جدید در این کشور درصدد تحقیقات گسترده درباره مسائل مختلف دولت «دونالد ترامپ» است.

ترامپ امروز در توئیتر نوشت: «علی رغم تعدد تشکیل کاروان‌ها (مهاجران غیرقانونی) و حرکتشان به سمت کشور ما، آنها به دلیل دیوارهای ساخته شده جدید، حصارها و  حضور ارتش و ماموران گشت مرزی نتوانستند وارد شوند. آنها حالا در مکزیک هستند یا اینکه در حال برگشت به کشورهای خودشان هستند».

رئیس‌جمهور آمریکا با تقدیر از «کار خارق العاده» ارتش و نیروهای مرزی این کشور در مرز مشترک با مکزیک افزود: «البته ایجاد یک دیوار بزرگ راه حل خیلی راحت‌تر و کم هزینه تر خواهد بود. ما همین حالا هم قسمتهای جدیدی ساخته‌ایم اما دموکرات‌ها به دلایل صرفا سیاسی و همچنین به دلیل اینکه مواضع آنها به شدت به سمت چپ‌ها گرایش یافته، خواهان امنیت مرزی نیستند. آنها خواهان مرزهای باز برای همگان و ورود آنها به کشور هستند، چیزی که سبب جرایم و بیماری‌های بسیار در کشور خواهد شد. مرز جنوبی ما اکنون امن است و امن باقی خواهد ماند».

ترامپ ادامه داد: «من آماده دیدارم با چاک شومر و نانسی پلوسی هستم. دموکرات‌ها در سال ۲۰۰۶ به ساخت دیوار رای دادند و آنها حق داشتند چنین کاری بکنند. امروز اما آنها دیگر خواهان امنیت مرز نیستند و به رغه همه هزینه‌ها خواهان جنگیدن با (امنیت مرز) هستند و نانسی (پلوسی) برای ریاست بر مجلس نمایندگان به رای (دموکرات‌ها) نیاز دارد اما دیوار ساخته خواهد شد».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «مردم هنوز درک نکرده‌اند که تا چه حد زیادی دیوار ساخته ساخته شده است. اگر دموکرات‌ها به ما (در کنگره) برای امن کردن کشور رای ندهند، ارتش بخش‌‌های باقی مانده دیوار را خواهد ساخت. آنها می‌دانند که دیوار مرزی چقدر اهمیت دارد».

اظهارات ترامپ درباره دیوار مرزی در حالی مطرح شده که دموکرات‌ها بارها در مخالفت با ساخت این دیوار و همچنین مواضع مهاجرتی دولت کنونی آمریکا موضعگیری کرده‌اند و تسلط آنها بر مجلس نمایندگان آمریکا کار تامین بودجه ساخت دیوار مرزی را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید