ترامپ قانون کمک به اقلیت‌های مذهبی در عراق و سوریه را امضا کرد

کدخبر: ۲۵۵۹۳۰
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا قانونی را برای کمک به تضمین رسیدن کمک‌های بشردوستانه به اقلیت‌های مذهبی و قومی در عراق و سوریه امضا کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، امضای این قانون توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای کمک به اقلیت‌های مذهبی و قومی در این دو کشور درگیر جنگ است که هدف نسل کشی از سوی داعش قرار گرفتند.

ترامپ در سال‌های اخیر گفته که داعش اقدامات خودسرانه وحشتناکی را علیه اقلیت‌های مذهبی و قومی در سوریه و عراق انجام داده که شامل مسیحیان، ایزدی‌ها، شیعیان و سایر گروه‌ها می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفته که این قانون باعث می‌شود تا کمک‌های آمریکا مستقیما برای جوامع تحت پیگرد و فشار به کار گرفته شود. همچنین این قانون به آژانس‌های دولت واشنگتن این اجازه را می‌دهد تا به گروه‌ها برای تحقیق و پیگرد افراد مسئول و مقصر این جنایات کمک کنند.

"کریس اسمیت" جمهوری خواه که لایحه "امدادرسانی اضطراری در موارد نسل کشی و پاسخگویی در عراق و سوریه" را ارائه کرد، گفت، اقدامات مذکور در این قانون دولت‌های خارجی را ملزم می‌کند تا با افزودن اطلاعات اشخاص در فهرست مظنونان پایگاه‌های داده‌های امنیت ملی خود به شناسایی و دستگیر شدن عوامل داعش کمک کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید