ترامپ: برای رقص تانگو، به دو نفر نیاز است؛ می‌خواهم ایران هم از یمن خارج شود

کدخبر: ۲۵۵۹۳۷
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا گفت با وجود قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، به حمایت از ولی‌عهد سعودی ادامه می‌دهد و معتقد است که نباید فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، دونالد ترامپ که با رویترز گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا با وجود خشم عمومی از قتل خاشقچی همچنان کنار بن سلمان می‌ایستد یا نه، گفت: «خوب، در حال حاضر، قطعا همین‌طور است. او رهبر عربستان سعودی است. آن‌ها متحد بسیار خوبی بوده‌اند.»

او در مورد طرح برخی از سناتورها برای ممنوع کردن فروش سلاح به عربستان سعودی هم گفت: «واقعا امیدوارم کسانی نگویند که ما نباید چند صد میلیارد دلاری را که می‌تواند به جای اینکه به ما داده شود، عمدتا به روسیه و چین برسد، دریافت کنیم.»

وی افزود: «دارید در مورد صدها هزار شغل صحبت می‌کنید. دارید در مورد قراردادهای عظیم نظامی و قراردادهای دیگر، صحبت می‌کنید. امیدوارم که چنین توصیه‌ای نشود. اما این بحث دارد پیش می‌رود و بعضی از سناتورها دارند برای دیدن من می‌آیند.»

ترامپ در مورد تلاش برخی از اعضای خاندان سعودی برای کنار گذاشتن بن سلمان از ولی‌عهدی، هم گفت: «چنین چیزی نشنیده‌ام. صادقانه بگویم که نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر کنم، چون اصلا چنین چیزی نشنیده‌ام. در واقع، اگر هم چیزی باشد، این است که من شنیده‌ام که جایگاه او در قدرت بسیار مستحکم است.»

وی افزود: «این به آن‌ها بستگی دارد. آن‌ها هستند که باید چنین تصمیمی را بگیرند.»

ترامپ در مورد یمن نیز گفت: «خوب، در مورد یمن من حاضر به گفت‌وگو هستم، چراکه رک بگویم، از دیدن آنچه در یمن در جریان است، متنفرم. اما خوب، برای رقص تانگو، به دو نفر نیاز دارید. می‌خواهم شاهد آن باشم که ایران هم از یمن خارج شود. چون و فکر می‌کنم آن‌ها خارج می‌شوند.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید