آمریکا،پاکستان را از لیست ناقضان آزادی مذهبی خارج کرد

کدخبر: ۲۵۶۰۹۸
اقتصادنیوز : آمریکا بار دیگر با عقب نشینی از تصمیم خود در قبال پاکستان، نام این کشور را به عنوان استثنا از لیست ناقضان آزادی مذهبی خارج کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بر اساس بیانیه وزیر امورخارجه آمریکا، واشنگتن اسلام آباد را از لیست ویژه نقض آزادی مذهبی به صورت استثنا خارج کرده است.مستثنی شدن پاکستان از این لیست به دلیل منافع ملی آمریکا اعلام شده است.

پیش از این آمریکا به همراه پاکستان برخی کشورهای دیگر را در لیست تشدید تحریم به دلیل نقض آزادی مذهبی قرار داده بود، این موضوع موجب اعتراض مقامات پاکستانی شد.

'مایک پمپئو' وزیر امورخارجه آمریکا روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: واشنگتن ، اسلام آباد را در فهرست ناقضان آزادی دینی قرار داد.

وزیرامورخارجه آمریکا در این خصوص اعلام کرد: اسلام آباد را در لیست کشورهائی با نگرانی های خاص در ارتباط با محافظت از مردم در عبادت هایشان مطابق با اعتقادات آن ها قرار داده ایم.

در بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا آمده بود، واشنگتن نمی تواند چنین سرکوب هائی را تحمل کند!

پاکستان نیز روز چهارشنبه با رد گزارش وزارت امورخارجه آمریکا در رابطه با نقض آزادی مذهبی اعلام کرد: این گزارش متعصبانه بوده و پاکستان در مورد نحوه رفتارش با اقلیت های مذهبی نیازی به مشاوره خارجی ندارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان اظهار کرد: تنها چهار درصد از جمعیت پاکستان شامل اقلیت مذهبی است و در این کشور، اقلیت ها دارای حقوق برابر مطابق قانون اساسی هستند و همه نیز با تفکرات و عقاید مختلف در کنار یکدیگر زندگی می کنند و کرسی هایی در پارلمان به اقلیت های مذهبی اختصاص یافته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید