درگذشت مردی که مدعی ارثیه ۱۵۰ میلیون دلاری بود

کدخبر: ۲۵۶۱۰۰
اقتصادنیوز : ملوین دامار، مردی که الهام بخش جاناتان دمی برای خلق فیلم «ملوین و هاوارد» شد، روز ۹ دسامبر در بیمارستانی در ایالت نوادا در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،ملوین دامار مردی که الهام بخش جاناتان دمی برای خلق کمدی-درام «ملوین و هاوارد» شد، روز ۹ دسامبر ( ۱۸ آذر) در بیمارستانی در ایالت نوادا در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

دامار شخصی بود که ادعا می‌کرد هاوارد هیوز هوانورد، سینماگر، مهندس و سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی بعد از اینکه در سال ۱۹۶۷ در یک جاده متروک توسط وی نجات داده شد، برای او ۱۵۰ میلیون دلار ارثیه به جا گذاشت. هاوارد هیوز همان فردی است که داستان زندگیش دستمایه فیلم «هوانورد» ساخته اسکورسیزی با بازی لئوناردو دی‌کاپریو شد.

دامار که سال‌ها به دنبال دریافت این ارثیه بود، در این چند سال با بیماری سرطان مبارزه می‌کرد. او پس از آنکه تقریبا یک دهه پیش در این نبرد قانونی شکست خورد، از ادعای خود دست کشید.

داستان زندگی دامار الهام بخش جاناتان دمی، کارگردان مشهور سینما برای ساخت فیلم «ملوین و هاوارد» در سال ۱۹۸۰ شد. این فیلم که با بازی پل له‌مت، جیسون روباردز و مری استینبرگن است، در سال ۱۹۸۰ برنده ۲ جایزه اسکار بهترین فیلمنامه برای بو گلدمن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای مری استینبرگن شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید