تقدیم استوارنامه سفیر جدید ایران به رئیس‌جمهور قزاقستان

کدخبر: ۲۵۶۱۰۹
اقتصادنیوز : مجید صابر - سفیر جدید ایران در آستانه - طی مراسم رسمی در کاخ ریاست جمهوری قزاقستان، استوارنامه خود را به نور سلطان نظربایف رئیس‌جمهور این کشور تقدیم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، در این مراسم، نظربایف در سخنانی ضمن تبریک آغاز رسمی ماموریت دیپلماتیک در جمهوری قزاقستان اظهار کرد: این بسیار نمادین است که مراسم امروز در آستانه روز استقلال قزاقستان برگزار می‌شود. ما جمهوری اسلامی ایران را به عنوان شریک اصلی خود در منطقه می‌دانیم و به گسترش و توسعه همکاری‌های سودمند با تهران، به ویژه در زمینه‌های حمل و نقل، کشاورزی و معادن، علاقه‌مند هستیم.

رئیس‌جمهور قزاقستان افزود: من اطمینان دارم که کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر که در شهر آکتائو به امضا رسیده است، انگیزه‌ مضاعفی برای تقویت تعاملات متقابل بین کشورها، ایجاد خواهد کرد.

وی همچینن با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران اظهار کرد: ما از رعایت توافق‌های بین‌المللی مربوط به برنامه هسته‌ای ایران (برجام) و اجرای موثر آن در آینده، حمایت می‌کنیم.

سفیر کشورمان در آستانه نیز پس از تقدیم استوارنامه خود، ضمن تبریک بیست‌وهفتمین سالگرد استقلال جمهوری قزاقستان، روابط دو کشور را دوستانه و برادرانه توصیف کرد و گفت: ایران جزو نخستین کشورهایی بود که استقلال قزاقستان را به رسمیت شناخت و سفارت خود را در قزاقستان افتتاح کرد. در سال‌های پس از استقلال نیز روابط خوبی را میان دو کشور شاهد بودیم. قزاقستان یک کشور با ثبات در منطقه است و ما در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مواضع مشابهی را با این کشور داشته و داریم.

مجید صابر همچنین به همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور اشاره و اظهار کرد: در بخش‌های مختلف همچون حمل و نقل، بازرگانی، کشاورزی، معادن، علمی و دانشگاهی زمینه‌های همکاری گسترده‌ای میان دو کشور وجود دارد و این همکاری‌ها در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به همکاری‌های دو کشور در حوزه دریای خزر، این همکاری‌ها را سازنده و مثبت ارزیابی کرد.

در کارنامه سفیر جدید کشورمان در قزاقستان، مسئولیت‌هایی مانند سفیر در گرجستان، معاون مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه، معاون مدیرکل غرب آسیا، رئیس دبیرخانه دریای خزر و کاردار سفارت ایران در اوکراین دیده می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید