آلمان همچنان به عربستان تسلیحات می فروشد

کدخبر: ۲۵۶۱۲۰
اقتصاد نیوز: با وجود اینکه برلین بعد از پرونده قتل خاشقجی اعلام کرد که تمامی صادرات تسلیحات به عربستان را متوقف می کند اما در این زمینه استثنائاتی را در نظر گرفته و به صورت غیر مستقیم همچنان به این گونه صادرات ادامه می دهد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، آلمان بعد از قتل روزنامه نگار منتقد آل سعود در کنسولگری عربستان در ترکیه اعلام کرد که همه صادرات تسلیحات به این کشور را تا زمان روشن شدن این پرونده متوقف می کند.  اما حالا هفته نامه "اشپیگل" از استثنائاتی در این زمینه از طرف دولت آلمان خبر داده است.

به نوشته هفته نامه "اشپیگل"، دولت آلمان با وجود توقف صادرات تسلیحات به عربستان سعودی نمی خواهد دیگر کشورهای اروپایی را از ارسال سیستم های تسلیحاتی به عربستان سعودی که آلمان هم در توسعه آن مشارکت دارد منع کند. بر اساس اطلاعات هفته نامه اشپیگل برلین قصد ندارد در صورتی که انگلیس در سال های آینده بخواهد هواپیماهای جنگنده تولید مشترک موسوم به Eurofighter را به عربستان صادر کند از این تصمیم لندن ممانعت به عمل آورد.

هفته نامه اشپیگل این خبر را با استناد به یک گزارش دولت آلمان به کمیسیون اقتصادی پارلمان این کشور منتشر کرده است. این جنگنده ها که آلمان آن را در لیست استثنائات برای صادرات تسلیحات به عربستان سعودی قرار داده است همچنین در جنگ یمن هم مورد استفاده قرار می گیرد که از طرف سازمان های حقوق بشری شدیدا مورد انتقاد قرار دارد.

"آنالنا باربوک"، رئیس سبزهای آلمان این رفتار دولت آلمان را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرد که خط و مشی اصلی سیاست آلمان باید این باشد که هیچ گونه ارسال تسلیحاتی به کشورهایی که نقض حقوق بشر در آن اتفاق می افتد وجود نداشته باشد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید