تاسیس موزه ای دیجتالی از عصر دایناسورها

کدخبر: ۲۵۶۱۹۷
اقتصاد نیوز:دو موزه تاریخ طبیعی لندن و اسمیتسونین واشنگتن پیشنهاد دادند تا نمونه های فسیل موجود در موزه های سراسر جهان پس از بررسی های لازم به صورت دیجیتال ثبت شده تا از طریق اینترنت در دسترس دانشمندان تمام کشورها قرار گیرند.
تاسیس موزه ای دیجتالی از عصر دایناسورها

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسکانیوز ، دانشمندان از پیشنهاد تاسیس یک موزه دیجیتال جهانی برای دایناسورها استقبال کردند، مساله ای که می تواند امکان تحقیق و بررسی میلیون ها نمونه با ارزش از فسیل های پنهان موجود در موزه های جهان را فراهم نماید.

دو موزه تاریخ طبیعی لندن و اسمیتسونین واشنگتن که پیشنهاد تاسیس چنین موزه ای را ارائه کرده اند قصد دارند میلیون های نمونه را ثبت دیجیتالی نمایند به طوری که بتوان آنها را از هر مرکز علمی در جهان از طریق شبکه اینترنت مورد بررسی قرار داد.

کارشناسان تاکید دارند این موزه دیجیتالی از این قابلیت برخوردار است که صدها هزار نمونه پنهان در مخازن موزه های سراسر جهان را که تا کنون به نمایش عموم گذاشته نشده را به نمایش در آورد.

هدف این دو موزه از این طرح پیشنهادی تسهیل عملیات جستجو و کشف اسرار و حقایق زیادی از عصر دایناسورها است علاوه بر آنکه اجرایی شدن این طرح به تقویت همکاری های بین المللی میان دانشمندان سراسر جهان نیز منجر خواهد شد.

همچنین تاسیس موزه دیجیتال می تواند به تقویت توان پژوهشگران برای فهم مراحل تکامل حیات بر سیاره زمین و ایجاد تصویری واضح تر از تغییرات زیست محیطی کنونی و آینده زمین کمک کند.

لازم به ذکر است اجرای چنین پروژه عظیمی به ده ها سال زمان نیاز دارد، به طور مثال بررسی و ثبت 40 میلیون فسیل موجود در موزه اسمیتسونین واشنگتن به حدود 50 سال زمان نیازمند است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید