بازداشت معاون و دستیار سمیع الحق در مخفی گاهش

کدخبر: ۲۵۶۲۰۰
اقتصاد نیوز: سیداحمدشاه، دستیار و معاون «سمیع الحق» رهبر پیشین حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان (شاخه سمیع)که پس از خاکسپاری وی ناپدید شده بود، از سوی پلیس در محل اختفای خود شناسایی و بازداشت شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،پلیس شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که دستیار خصوصی سمیع الحق رهبر پیشین حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان شاخه سمیع، که درست یک روز پس از دفن وی به صورت اسرار آمیز ناپدید شده بود و همه بر این گمان بودند که ربوده شده است، با تلاش نیروهای پلیس بازداشت شد.

بر این اساس، پلیس احتمال می دهد که احمدشاه در قتل سمیع الحق دست داشته است.

طبق گفته پلیس، در این عملیات همچنین یکی از اقوام مولانا سمیع الحق نیز بازداشت شده و این دو فرد هم اکنون تحت بازجویی هستند.

تلویزیون داون نیوز پاکستان به نقل از منابع پلیس اعلام کرد که این اقدام، پیشرفت قابل توجهی در راستای بررسی ابعاد پرونده ترورسمیع الحق می باشد.

«سمیع الحق» مشهور به پدر معنوی طالبان و رهبر جمعیت علمای اسلامی شاخه سمیع، شامگاه جمعه یازدهم آبانماه در شهر راولپندی و محل اقامت خود براثر ضربات چاقو کشته شد.

سمیع الحق موسس مدرسه دارالعلوم حقانیه و رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان بود، وی در میان طالبان افغان و پاکستانی از نفوذ زیادی برخوردار بود، اما این بدان معنا نیست که وی به لحاظ تشکیلاتی رهبر گروه طالبان و یا سرکرده آنان باشد.

مولانا «حامد الحق» که پس از وی به عنوان رهبر جدید جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع (JUI-S) منصوب شد، در خصوص قتل پدرش به دست افراد ناشناس در خانه مسکونی در شهر راولپندی گفت:پدرش زمانی که در حال استراحت بود از سوی افراد ناشناس هدف حمله با چاقو قرار گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید