کشف سرنخ پول‌های کثیف در فوتبال ایران

کدخبر: ۲۵۶۲۳۰
خبرگزاری میزان اخیرا از احضار ۳۰ دلال و ایجنت غیر رسمی فوتبال به کمیته اخلاق خبر داد.
کشف سرنخ پول‌های کثیف در فوتبال ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرورزشی، خبرگزاری میزان نزدیک به قوه قضاییه گزارش کرد کمیته اخلاق با مراجع قضایی هماهنگ است؛ اما داستان احضار‌ها چیست. به گفته یک منبع آگاه، برخی افراد در حاشیه فوتبال ایران فعالیت می‌کنند که مجوز رسمی برای فعالیت در نقل و انتقالات ندارند و ایجنت رسمی فیفا یا کارگزار مورد تأیید فدراسیون فوتبال نیستند، ولی به مربیان، بازیکنان و مدیران نزدیک می‌شوند و آن‌ها را در تیم‌های مختلف جابه‌جا می‌کنند.

از این لیست ۳۰ نفره، عده‌ای متهم هستند پشت پرده برای تغییر برخی نتایج تلاش‌هایی داشته‌اند و با بازیکنان تیم‌های رقیب تماس گرفته و به آن‌ها پیشنهاد تمارض یا تبانی داده‌اند. برخی هم متهم هستند بخشی از مبلغ قرارداد بازیکنان را به اسم مدیر یا مربی تیم تصاحب کرده‌اند و باید معلوم شود این مبالغ را خودشان گرفته‌اند یا به مدیران و مربیان داده‌اند.

کمیته اخلاق حالا می‌خواهد به این اتهامات رسیدگی کند. در مرحله اول احضار‌ها بی‌سر و صدا خواهد بود، ولی اگر تخلف این افراد اثبات شود، کمیته اخلاق بدون هیچ ملاحظه‌ای آن‌ها را جریمه و محروم خواهد کرد و در صورتی که تخلف‌شان قابل پیگرد قانونی بیشتر باشد، خاطیان به مراجع قضایی و دادگاه کیفری معرفی خواهند شد. نام یکی از واسطه‌های معروف که بار‌ها کنار یک سرمربی مطرح لیگ برتری دیده شده، در این فهرست ۳۰ نفره قرار دارد.

گفته می‌شود احتمال دارد برخی افراد شاغل در فوتبال ایران که با این دلال‌های غیر رسمی در ارتباط بودند، در صورت مشارکت با آن‌ها و اثبات تخلفات‌شان از فعالیت در فوتبال ایران محروم شوند. برابر با شنیده‌های ما پای چند مدیر و مربی و سرمربی و سرپرست تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی در این پرونده‌ها گیر است.

البته یک منبع آگاه به خبرورزشی گفت: کمیته اخلاق اسناد و مدارک معتبری در دست دارد که نشان می‌دهد برخی از این واسطه‌های غیر رسمی با همدستی برخی فعالان فوتبال، مرتکب تخلف شده‌اند، اما هنوز نقش فعالان فوتبال یعنی مدیران، سرپرستان و سرمربیان در این تخلف‌ها اثبات نشده و کمیته اخلاق هم نمی‌خواهد با آبروی آن‌ها بازی کند، اما اگر تخلف‌ها اثبات شود، کمیته اخلاق بدون هیچ ملاحظه‌ای آن‌ها را جریمه و محروم می‌کند و هیچ تعارفی هم ندارد و مثل لیست‌های قبلی، نام محرومان از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید