معترضان مجارستانی به خیابان‌ها آمدند+تصاویر

کدخبر: ۲۵۶۳۲۰
اقتصادنیوز؛ هزاران نفر از مردم مجارستان، بار دیگر در اعتراض به طرح راست‌گرایان در زمینه قانون کار به خیابان های پایتخت آمدند.
معترضان مجارستانی به خیابان‌ها آمدند+تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ در ادامه ناآرامی‌ها در مجارستان، پلیس این کشور برای سرکوب معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

مجارستان

بنابر گزارش خبرگزاری اتریش، هزاران نفر از معترضان به شرایط کاری در تظاهرات دیشب در برابر پارلمان مجارستان واقع در بوداپست با پرتاب تخم‌مرغ، بطری و بمب‌های دودزا اعتراض خود را به طرح مزبور درباره شرایط کاری اعلام کردند.

مجارستان

 معترضان در جریان حرکت به سمت مرکز شهر با نیروهای پلیس درگیر شدند. جمعیت خشمگین به سمت پنجره‌های پارلمان سنگ پرتاب کردند. در جریان ناآرمانی‌ها، دو نفر از نیروهای پلیس زخمی شدند.

تغییر در قانون کار که حزب راست‌گرای «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر این کشور پیشنهاد داده است، به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا کارکنان خود را وادار کنند تا 400 ساعت بیشتر  برای آنها کار کنند. در حال حاضر ساعت کاری 250 ساعت اعلام شده است با این حال، دولت اعلام کرده است که به انعطاف‌پذیری هر چه بیشتر کارکنان نیاز دارد.

مجارستان

بر طبق پیش نویس این طرح، علاوه بر اینکه کارفرمایان می‌توانند از کارکنان درخواست اضافه‌کاری بیشتری بکنند، دوره پرداخت خسارت هم بیشتر شده است.

روسای اتحادیه‌های کاری چنین قانونی را به قانون برده‌داری تعبیر کرده‌اند و دولت اوربان را متهم کرده‌اند که به بهای کار بیشتر کارگران می‌خواهد منافع شرکت‌ها را تامین کند.

مجارستان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید