کشته شدن 10 نفر در درگیری‌های منطقه مورد مناقشه کشمیر

کدخبر: ۲۵۶۴۶۷
اقتصادنیوز: در پی تیراندازی روز شنبه نیروهای دولتی هند به معترضان ضد هندی در منطقه مورد مناقشه کشمیر، 10 نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فاکس نیوز خبر داد، نیروهای دولتی هند، روستای در جنوب منطقه «پولواما» را که محل اختفای شورشان بوده را محاصره کردند و همزمان با شروع عملیات جستوجو درگیری مسلحانه میان این دو گروه صورت گرفت که منجر به کشته شدن 10و زخمی شدن حدود 30 تن در این منطقه شد.

صدها تن در اعتراضات گسترده علیه دولت هند شرکت کرده و با سردادن شعارهایی خواستار پایان یافتن حکومت دولت هند در منطقه هیمالیا شدند. نیروهای دولتی هند نیز با تیراندازی و استفاده از گاز اشک آور سعی در متفرق کردن این افراد داشتند؛ در این تیراندازی ها 2 غیر نظامی کشته و 26 تن دیگر زخمی شدند. این کشتارها باعث تشدید تظاهرات و افزایش درگیری های متعدد در این منطقه شد.

در جریان درگیری های مسلحانه تاکنون حداقل 238 شورشی، 150 عضو نیروهای دولتی و 147 غیرنظامی جان خود را از دست داده اند، که بیشترین آمار کشتار از سال 2009 بوده است.

هند و پاکستان هر دو بر مناطقی از کشمیر ادعای مالکیت دارند. اکثر کشمیری ها از این شورشیان حمایت می کنند زیرا این منطقه تحت حکومت پاکستان یا به عنوان یک کشور مستقل متحد است، آنها در تظاهرات خیابانی غیر نظامی در برابر سلطه هند شرکت می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید