آغاز دور پنجم اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه

کدخبر: ۲۵۶۴۹۴
اقتصادنیوز؛ در پنجمین هفته از اعتراض های جلیقه زردها به دولت فرانسه وسیاست های اقتصادی آن، از نخستین ساعات بامداد امروز ، صدها فرانسوی در پاریس و دیگر شهرهای این کشور به خیابان ها آمدند.
آغاز دور پنجم اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ با وجود درخواست دولت مکرون برای لغو تظاهرات امروز(شنبه)جلیقه زردها، صدها فرانسوی معترض برای پنجمین هفته متوالی در شهرهای فرانسه به خیابان ها آمدند.

به گزارش منابع خبری، تاکنون 50 نفر از معترضین دستگیر شده و برخی از ایستگاههای مترو خیابان شانزه لیزه نیز بسته شده است.

همانند تظاهرات هفته پیش در کنار نیروهای ضد شورش تعدادی نفربر زرهی نیز در خیابان های پاریس به چشم می خورد.

 

گفتنی است، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به تازگی اعلام کرد که برای بهبود شرایط زندگی اقشار کم درآمد جامعه معافیت های مالیاتی و افزایش 100 یورویی حداقل دستمزد را در نظر می گیرد. دولت مکرون با اوجگیری اعتراض ها برنامه افزایش مالیات بر مصرف سوخت را نیز از بودجه سال 2019 کنار گذاشته است.

برنامه مذکور دلیل اصلی اعتراض های پنج هفته اخیر 'جلیقه زردها' بود که با وجود عقبگرد دولت کماکان و با هدف تغییرات اساسی در سیاست های اقتصادی دولت و حتی استعفای مکرون ادامه داشته است.

پیشتر الیزه به بهانه برخورد با 'شریف شیخات' عامل تیراندازی تروریستی استراسبورگ که 4 کشته برجای گذاشت از جلیقه زردها خواسته بود تا تظاهرات امروز را لغو کنند تا توان پلیس صرف برخورد با تیرانداز این حادثه شوند. شیخات پنجشنبه شب (22 آذر) در درگیری با ماموران کشته شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید