بیل گیتس مطرح کرد:

تاثیر مثبت ارزهای دیجیتال بر زندگی افراد فقیر!

کدخبر: ۲۵۶۵۵۱
اقتصاد نیوز: بیل گیتس همواره یکی از حمایت کنندگان ارزهای دیجیتالی بوده و آینده روشنی را برای این ارزها پیش بینی می کند. او به تازگی درباره تاثیر ارزهای دیجیتال بر کشورهای فقیر جهان مصاحبه کرده است.
تاثیر مثبت ارزهای دیجیتال بر زندگی افراد فقیر!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، بنیانگذار مایکروسافت در مصاحبه ای درباره تاثیر ارزهای دیجیتال بر زندگی مردم با رسانه بلومبرگ داشت، مدعی شده بود که بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال در مسیر بهتری قرار دارد و برای انجام معاملات بزرگ گزینه بسیار مناسب و راحت تری است.

وی در ادامه بیان کرده بود که ارزهای دیجیتال در دنیای معاملات و سیستم های مالی به افرادی که دارای حساب بانکی نیستند کمک بزرگی می کند، چرا که فقیرترین افراد جهان، همچون دیگر اشخاص حقیقی به ابزارهای مالی دسترسی ندارند.

گیتس همچنین اضافه کرد که دیجیتالی کردن پول و سیستم های مالی باعث سهولت دسترسی افرادی که در فقر زندگی می کنند، خواهد شد. علاوه بر این، می توان آن را به زمینه های مختلفی همچون بهداشت و کشاورزی نیز گسترش داد.

ارزش ارزهای دیجیتال

آبراهام کمبریج، مدیرعامل و بنیانگذار کمپانی Sun Exchange نیز برای تایید صحبت های بیل گیتس بیان کرد:همه ما در راستای ساختن دنیایی تلاش می کنیم که در آن هیچکس مجبور به طبخ غذا روی اجاق های هیزمی یا نفتی نباشد، هیچ کودکی نگران این نباشد که چگونه پس از تاریک شدن هوا مطالعه کند و مناطق فقیر نشین مانند سایر نقاط جهان به تمامی امکانات دسترسی داشته باشند.

استفاده از ارزهای دیجیتال باعث می شود 90 درصد از هزینه های معامله کاهش یابد؛ هر مبادله بیت کوین تنها چند سنت هزینه خواهد داشت. بیل گیتس در ادامه صحبت های خود گفت اولویت های مهمی در ادامه مسیر ارزهای دیجیتال وجود دارد؛ مهم ترین آن ها این است که تغییراتی حاصل شود تا اطمینان داشته باشیم که فقرا نیز بتوانند در این سطح دسترسی داشته باشند.

از تاثیر ارزهای دیجیتال بر زندگی مردم ونزوئلا می توان به این اشاره کرد که مردم برای فرار از بحران سختی که درگیر آن هستند، به خرید ارزهای مجازی روی آورده اند. این دارایی دیجیتال باعث جلوگیری از از دست رفتن ارزش پولشان با بیشتر شدن تورم خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید