نطق یک نماینده در انتقاد از انتصابات فامیلی مسئولان ارشد دولتی

کدخبر: ۲۵۶۶۹۳
اقتصادنیوز: نماینده مردم میانه در مجلس گفت: در روزهای اخیر شاهد انتصابات فامیلی برخی از مسئولان ارشد دولتی هستیم. این اقدام به نوعی دهن کجی و سوء استفاده از قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی است. تا کی باید شاهد استفاده از رانت در این انتصابات باشیم؟

به‌ گزارش اقتصادنیوز به نقل از ‌ایسنا، یعقوب شیویاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان در نطق میان دستور  جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی، گفت‌: در این برهه حساس و تاریخی که با تحریم‌های اقتصادی آمریکای جنایتکار مردم کشور با مشکلات شدید دست و پنجه نرم می‌کنند، وظیفه دولت است که با اجرای درست و دقیق قوانین ابلاغی مشکلات مردم را به حداقل برساند.

شیویاری تنها راه برون رفت از مشکلات را اقتصاد مقاومتی و تقویت حمایت از کالا و خدمات ایرانی دانست و گفت‌: کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارزی سم مهلکی بر بدنه اقتصاد کشور وارد کرد که نشان از بی‌برنامگی و ضعف مدیریت در سیستم پولی و بانکی تیم اقتصادی دولت بود. جا دارد که با مسببان این موضوع به جدیت برخورد و بر اساس قانون اقدام کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از "عملکرد بانک مرکزی در دو هفته‌ اخیر به سبب تقویت ارز و ارزش پول ملی" گفت‌: امیدواریم که همچنان شاهد عملکرد مثبت دولت و بانک مرکزی در این زمینه باشیم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی حواشی پیش آمده در مورد قانون منع به کار گیری بازنشستگان، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد انتصابات فامیلی برخی از مسئولان ارشد دولتی هستیم که به نوعی دهن کجی و سوءاستفاده از قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی است.  این موضوع تداعی‌گر این مساله است که آقایان رفتند و آقازادگان آمدند تا چه زمانی باید شاهد استفاده از رانت در انتصابات دولتی باشیم؟

وی تجربه را  لازمه مدیریت ارشد در یک وزارتخانه دانست و ادعا کرد «در حال‌ حاضر شاهد هستیم که افراد فاقد تجربه تا سمت معاونت وزیر هم پست گرفته‌اند» و از سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات خواست که با بازرسی‌های فوری در اجرای این قانون به این موضوع رسیدگی کنند.

شیویاری همچنین مدعی شد: در برخی از وزارتخانه‌ها نیز افراد بازنشسته به عنوان مشاور منصوب،  ولی در حقیقت همان شغل قبلی را انجام می‌دهند که به نوعی دور زدن قانون است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به اعتراضات اخیر فرانسه، گفت‌: این روزها شاهد هستیم که اقدامی را که کشورهای غربی برای ایران پیش‌بینی کرده بودند، خود در آن گرفتار شدند. اعتراضات مردم فرانسه در مهد دموکراسی در شدیدترین حالت ممکن سرکوب می‌شود و این‌ در حالی است که سازمان ملل سخن از نقض حقوق بشر در ایران می‌گوید. حقا که به فرموده مقام معظم رهبری "ما تابستان بسیار خوبی داشتیم،  ولی پاییز آنها خشن و خون آلود بود و این نوید بهار غربی را می‌دهد".

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید