واکنش پزشکیان به نامه نمایندگان اصلاح‌طلب به رهبری درباره همه‌پرسی

کدخبر: ۲۵۶۷۴۵
اقتصادنیوز؛ مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از نامه نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس به رهبر انقلاب برای برگزاری همه‌پرسی، می‌گوید: مشکل امروز ما اجرای قانون فعلی است. ما پیگیری اجرای قانون اساسی و قوانین مصوب را رها کرده‌ایم و می‌خواهیم با همه‌پرسی مشکلات را حل کنیم.
واکنش پزشکیان به نامه نمایندگان اصلاح‌طلب به رهبری درباره همه‌پرسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرناپلاس؛ مسعود پزشکیان در پاسخ به این پرسش که چرا طرح محمدجواد فتحی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تبصره ماده 48 آیین دادرسی کیفری که به موضوع وکلای امین قوه قضاییه برای پرونده‌های امنیتی می‌پردازد، تاکنون به صحن علنی نیامده است، می‌گوید: باید بگویند، بررسی کنیم چه کسی مانع از بررسی آن شده است. البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که چه مقدار طرح و لایحه در نوبت بررسی قرار دارد.

وی ادامه می‌دهد: اگر فرد یا گروهی مانع شده باشند، می‌توانیم آن را پیگیری کنیم. طبق قانون، بررسی هر طرح باید در موعد مقرر انجام شود و چنانچه کسی مانع از آن شده باشد، قابل پیگیری و برخورد است.

نایب‌رئیس مجلس درباره اینکه اخیراً مصطفی کواکبیان از نامه نمایندگان اصلاح‌طلب به رهبری برای برگزاری همه‌پرسی خبر داده است، می‌گوید: اطلاع ندارم، اما این هم نظری است و می‌توانند آن را به مقام معظم رهبری ارجاع دهند.

وی در پاسخ به اینکه چنین اقدامی می‌تواند راهگشا باشد یا نه، تأکید می‌کند: نمی‌دانم، اما مشکل امروز ما اجرای قانون فعلی است. به این معنا که ما بسیاری از ظرفیت‌های قانون اساسی و قوانینی که مصوب کرده‌ایم را وزارتخانه‌ها اجرا نکرده‌اند. ما اگر می‌توانستیم همین را اجرا کنیم، امروز شاهد رانت، زمین‌خواری، پولشویی، قاچاق و رشوه نبودیم. ما آن‌ها را رها کردیم و امروز می‌خواهیم با همه‌پرسی مشکلات را حل کنیم. با همه‌پرسی این مشکلات حل می‌شود؟ ما اگر اجرای قوانین موجود را پیگیری کنیم، می‌توانیم مانع از وقوع اتفاقاتی که من گفتم، شویم، اما نکردیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید