معرفی قوی ترین خودروی ایتالیایی ها +عکس

کدخبر: ۲۵۶۸۰۰
اقتصاد نیوز:ایتالیایی ها موفق شدند قوی ترین خودروی ساخته شده در این کشور را تولید کنند.
معرفی قوی ترین خودروی ایتالیایی ها +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز، پینین‌فارینا ماشین جدیدش را بهار آینده در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی خواهد کرد. این ماشین به یاد بنیانگذار این استودیوی طراحی قدیمی ایتالیایی، باتیستا نامیده شده است. گفته می‌شود باتیستا با ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین ماشینی خواهد بود که تاکنون در ایتالیا ساخته شده است.

پینین فارینا می‌گوید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این ماشین کمی بیشتر از دو ثانیه است و حداکثر سرعتش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت بیشتر است و با هر بار شارژ تا بیش از ۴۸۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

پینین‌فارینا در سال ۱۹۳۰ در شهر تورین کار خود را آغاز کرد. این استودیو در نزدیک به نود سال فعالیت خود، مدل‌های به یاد ماندنی زیادی را برای خودروسازان دیگر از جمله فراری، مازراتی و فیات طراحی کرده است اما آرزوی همیشگی موسس این شرکت ساخت خودرویی با نام پینین فارینا بود.

پینین فارینا پس از چند سال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مالی، سه سال پیش توسط گروه خودروسازی "ماهیندرا و ماهیندرا" خریداری شد و اکنون تحت مالکیت این شرکت هندی فعالیت می‌کند.

تنها ۱۵۰ دستگاه از باتیستا ساخته خواهد شد و قیمت هر ماشین بین دو تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار پیش‌بینی شده است. اولین ماشین‌ها از اواخر سال ۲۰۲۰ به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید