عملکرد عالی دوربین آیفون XR در بررسی‌های اخیر +تصاویر

کدخبر: ۲۵۶۸۰۴
اقتصاد نیوز:دوربین آیفون XR که به تازگی عرضه آن آغاز شده، در بررسی‌های سایت DxOMark عملکرد عالی از خود ثبت کرده و نمره بسیار بالایی را دریافت کرده است.
عملکرد عالی دوربین آیفون XR در بررسی‌های اخیر +تصاویر

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، سال 2018 قطعاً سال بزرگی برای آیفون بود، شرکت اپل امسال سه مدل مختلف آیفون را معرفی و راهی بازار کرد. اما میان این سه مدل شاید iPhone XR جذابیت بیشتری داشته باشد. آیفون XR با قیمت کمتری نسبت به دو مدل دیگر (iPhone XS  و XS Max) به بازار آمد اما بدون توجه به قیمت پایین‌تر، توانست ویژگی‌های گوشی‌های بالارده آیفون را حفظ کند.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این گوشی دوربین بسیار با کیفیت آن است. در حالی که در عصر دوربین‌های دوگانه حضور داریم، معرفی آیفون XR با یک دوربین در ابتدا باعث ناامیدی طرفداران آیفون گردید اما حال عملکرد بسیار خوب این دوربین توانست نظرات را به خود جلب کند.

مشخصات کلیدی دوربین این گوشی شامل موارد زیر است:

سنسور 12 مگاپیکسل (1.4 میکرومتر)

دریچه لنز f/1.8

فاصله کانونی 26 میلیمتر

لرزش‌گیر اپتیکال

فوکوس خودکار با تشخیص فاز (PDAF)

فلاش چهارگانه

فیلم‌برداری 4K در 24/30/60 فریم‌ بر ثانیه

سایت DxOMark که تخصص در بررسی دوربین ‌گوشی‌های هوشمند دارد، به تازگی در مطلبی که برای دوربین آیفونXR  منتشر کرده، امتیاز بالا 101 را به عملکرد این دوربین اختصاص داده است.

دوربین اصلی به لطف تشخیص درست هدف عکس در تصویر و دامنه پویای گسترده، هم درفضای باز و هم فضا‌های داخلی، کیفیت بسیار بالایی دارد. HDR در حالت پیش‌فرض به ثبت تصاویر با کنتراست بالا و با جزئیات در نقاط روشن و تاریک کمک زیادی می‌کند. کیفیت تصاویر HDR قابل رقابت با دوربین آیفون XS Max است، هرچند اختلاف اندک است اما دوربین XR در حفظ نقاط برجسته از دوربینGoogle Pixel 2 هم (تقریباً) بهتر عمل کرده است.

دوربین iPhone XR دارای تصاویری پررنگ و اشباع شده است، این ویژگی به خصوص در فضای باز و شرایط نوری مناسب به خوبی قابل لمس است. در شرایط نوری کم، کیفیت رنگ‌ها کمی کاهش پیدا می‌کند اما دلپذیر باقی می‌ماند. بالانس رنگ سفید در هر شرایط نوری دقیق است و حتی در عکس‌برداری با فلش هم افت چشمگیری ندارد. این دوربین از نظر عدم وجود نویز هم خوب کار کرده و در شرایط نوری مختلف با کمترین نویز ممکن تصاویر را ثبت می‌کند.

عدم وجود دوربین ثانویه به تصاویر پرتره صدمه زده است، همچنین میدان دید 26 میلی‌متری برای تصاویر پرتره ایده‌آل نیست و مجبور هستید دوربین را به سوژه نزدیک‌تر کنید. با این وجود کیفیت تصاویر در حالت پرتره قابل قبول است و جزئیات به خوبی نشان داده می‌شوند اما به سطح مدل‌های رقیب نمی‌رسد.

به طور کلی پرتره به همراه زوم نه چندان خوب از ضعف‌های بزرگ دوربین مدل XR هستند و فوکوس خودکار، رنگ‌بندی و نور از نقات قوت آن محسوب می‌شوند.  قابل ذکر است عرضه آیفون XR از 26 اکتبر سال جاری آغاز شده و قیمت آن 749 دلار خواهد بود. در ادامه نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین آیفون ایکس‌آر را مشاهده می‌کنید:

فناوری

فناوری

فناوری

فناوری

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید