رونمایی قطر از طرح ورزشگاه افتتاحیه و فینال جام جهانی ۲۰۲۲

کدخبر: ۲۵۶۸۱۲
اقتصاد نیوز:در مراسمی در شهر دوحه از عکس ورزشگاه ملی لوسیل که قرار است دیدار افتتاحیه و نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ در آن انجام شود رونمایی شد.
رونمایی قطر از طرح ورزشگاه افتتاحیه و فینال جام جهانی ۲۰۲۲

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از فیفا، تنها طرح باقی مانده قطری‌ها از ۸ ورزشگاه ارائه شده برای میزبانی جام جهانی و شاید مهم‌ترین آنها در دوجه رونمایی شد. ورزشگاه ملی لوسیل که گفته می‌شود ۸۰ هزار نفر ظرفیت خواهد داشت، قرار است برای جام جهانی آتی ایجاد شود. 

این ورزشگاه مهم‌ترین ورزشگاه قطری‌ها برای جام جهانی خواهد بود که دیدارهای افتتاحیه و اختتامیه جام جهانی در آن برگزار می‌شود. این ورزشگاه در ۱۵ کیلومتری شمال دوحه است و قرار است در سال ۲۰۲۰ ساخت آن به پایان برسد. 

ورزشگاه لوسیل

حسن التاوادی، مسوول کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: ۸ سال است که میزبانی جام جهانی را به دست آورده‌ایم و از همان موقع به جهانیان گفتیم که منتظر اتفاقات شگفت‌انگیزی باشند که یکی از آن‌ها ورزشگاه رویایی لوسیل است. لوسیل شهری برای آینده است و زمانی که جام جهانی به پایان برسد در کنار ۷ ورزشگاه دیگر برای خدمات دیگری در کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. خوشحالیم که فرهنگ خاورمیانه در ساخت و طراحی این ورزشگاه مورد استفاده قرار گرفته است. 

این پروژه ۴۰ میلیارد یورو تخمین زده شده است و از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی است که دولت قطر ساخت آن را بر عهده گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید