برنده‌ها و بازنده‌های پنجره بسته پرسپولیس

کدخبر: ۲۵۶۸۱۵
​اقتصاد نیوز:روزهای سخت پرسپولیس تمام شد. از آن فقط خاطراتی تلخ و شیرین باقی ماند و برنده‌ها و بازنده‌هایی که این دوران سرنوشت‌شان را عوض کرده است.
برنده‌ها و بازنده‌های پنجره بسته پرسپولیس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت نود، روزهای سخت پرسپولیس به پایان رسید و پنجره‌ها باز شد تا هوای تازه به تیم دمیده و آنها جانی تازه بگیرند. باز و بسته شدن این پنجره اما مثل همه اتفاقات دیگر برنده و بازنده‌هایی داشت. آنهایی که توانستند این اتفاق بد را به یک برگ برنده تبدیل کنند و آنهایی که باختند و مشخص نیست فرصتی برای جبران داشته باشند یا نه.

برنده‌ها

 برانکو ایوانکوویچ: بزرگترین برنده این اتفاق کسی نیست جز برانکو. یک کارنامه متوسط از برانکو در این یک سال می‌توانست حسابی از او یک مربی در قامت قهرمان بسازد اما برانکو به همین بسنده نکرد و در حد یک قهرمان واقعی نتیجه گرفت و درخشید. او پیش از این هم نتایجی مشابه این را در پرسپولیس کسب کرده بود اما هیچ کدام حال و هوای این فصل را نداشت. برانکو حتی اگر این فصل قهرمان هم نشود در حد یک ابرقهرمان با او برخورد خواهد شد و این بزرگترین دستاورد سرمربی کروات از سختی‌های این دوران خواهد بود.

 احمد نورالهی: بازگشت به پرسپولیس قهرمان با آن عملکرد دفاعی شگفت‌انگیز کار هر کسی نبود. نورالهی هم که در بازی‌های پایان فصل گذشته نشان داده بود کمی با فرمانده سابق برانکو فاصله گرفته است و همین مساله کار را سخت‌تر می‌کرد. در نهایت اما او که با مصدومیت ربیع‌خواه فرصت بیشتری بدست آورده بود از این فرصت بهترین استفاده را کرد و آنقدر درخشید که حتی کی‌روش را هم مجاب کرد تا نامش را در لیست تیم ملی قرار دهد.

 سیامک نعمتی: اگر فصل گذشته می‌خواستیم از او بنویسیم به احتمال زیاد نامش را در میان لیست جداشدگان قرار می‌دادیم. داستان محرومیت اما داستان او را هم عوض کرد. سیامک نعمتی نه‌تنها در ترکیب اصلی قرار گرفت که به آچار فرانسه برانکو تبدیل شد. حالا دیگر نه به راحتی می‌شود از جدایی او صحبت کرد و نه حتی از نیمکت‌نشینی‌اش. او یک مهره تاثیرگذار است که اگر قبلا از او گزینه‌ای برای پست هافبک یا مهاجم محسوب می‌شد حالا یک آلترناتیو برای دفاع راست پرسپولیس هم هست.

 امید عالیشاه: امید پرسپولیسی‌ها برای بازگشت به آن روزهایی که مهندس قرمزها بود نیاز به زمان داشت. زمانی که شاید اگر پرسپولیس دوران محرومیت را نمی‌گذراند کسی در اختیار عالیشاه قرار نمی‌داد. اما کمبود بازیکن آنقدر به او فرصت داد تا او در هفته‌های پایانی توانست به صدر جدول پاسورهای لیگ برتر هم برسد. حالا او با این آمار حرفهای زیادی برای گفتن در نیم فصل دوم دارد.

 جوانان پرسپولیس: برانکو در سال‌های حضور در پرسپولیس نشان داده که کمتر پیش‌ می‌آید به جوانان اعتماد کرده و به آن‌ها میدان بدهد. به احتمال زیاد اگر محرومیت پرسپولیس پیش نمی‌آید هواداران این تیم نه امین اسدی می‌شناختند نه سعید حسین‌پور و نه آدام همتی. این دوره از جوانان پرسپولیس اما شانس آوردند تا مانند جوانان دوره‌های قبلی پرسپولیس بدون بازی و بدون این که حتی نامشان شنیده شود پرسپولیس را ترک نکردند. اگرچه آنها در پرسپولیس نیم‌فصل دوم جایی نخواهند داشت اما درخشش آنها شاید بتواند مسیری جدید را مقابل راهشان باز کند. در این میان آدام همتی بیشترین سود را کرده است. بازیکنی که با برچسب بازیکن سفارشی روی نیمکت‌ می‌نشست. شاید با حضور بازیکنان جدید وضعیت او در تیم به وضع سابق برگردد اما یک گل سرنوشت‌سازی که زد و کیفیتی که در بازی‌های پرسپولیس نشان داد حالا او را به یک بازیکن بدون برچسب تبدیل کرده است. بازیکنی که اینجاست برای این که توانایی فنی‌اش را دارد نه واسطه‌اش را.

بازنده‌ها

گادوین منشا: رابطه او با برانکو فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. این نیم‌فصل اما فرصتی بود برای این که این رابطه به یک ثبات برسد. این اتفاق افتاد اما نه آن اتفاقی که منشا دنبال آن بود. او بازنده این فرصت طلایی بود. منشا در نیم‌فصلی که دراکثر بازی‌ها 90 دقیقه فرصت نمایش داشت هیچ حرکت مثبتی انجام نداد تا اولین گزینه برانکو برای جدایی یا نیمکت‌نشینی باشد. او می‌توانست برنده بزرگ این محرومیت باشد اما نشد و حالا دیگر حتی در صورت نیمکت‌نشینی دائمی هم کسی دلش برای مهاجم نیجریه‌ای تنگ نخواهد شد.

احسان علوان‌زاده: فرصت دادن به جوانان برای همه آنها هم اتفاق خوبی نبود. علوان‌زاده که در میان بازیکنان پرسپولیس تنها بازیکنی بود که پیش از این هم برای دقایقی فرصت بازی پیدا کرده بود تصور می‌شد که بیش از بقیه بتواند از این فرصت طلایی استفاده کند. این اتفاق اما نیفتاد و علوان‌زاده در دوران محرومیت پرسپولیس از حضور چند دقیقه‌ای در زمین به حذف از فهرست هجده‌نفره رسید و در دو بازی آخر خبری از همراهی او با سرخپوشان نبود. ضربه قیچی از دست رفته او در فینال لیگ قهرمانان آسیا تنها صحنه به یادمانده از جوان قرمزهاست. حالا او احتمالا دیگر حتی همان فرصت‌های چند دقیقه‌ای را در تیم برانکو نخواهد داشت.

 جداشده‌ها: وقتی پای محرومیت و احتیاج وسط می‌آید محک مرام و معرفت هم سروکله‌اش پیدا می‌شود. جایی که بعضی از جداشده‌های پرسپولیس نمره قبولی نگرفتند. البته شاید خیلی با قطعیت نتوان از این گروه به عنوان بازنده‌ها نام برد. این روزها بحث بازگشت طارمی از شایعه و زمزمه فراتر رفته و به خبر رسمی باشگاه تبدیل شده است. با این شرایط اطلاق نام بازنده به آنهایی که رفتند کمی سخت است. گذشت زمان و فراموشی خیلی زود می‌تواند نام آنها را از این لیست خارج کند. حتی در لیست برنده‌هایی باشند که رفتند و گشتند و دلار گرفتند و برگشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید