کاهش قیمت‌ها در بازار کامپیوتر ایران

کدخبر: ۲۵۶۸۲۳
​اقتصاد نیوز:رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران اعلام کرد قیمت لوازم کامپیوتری در بازار ایران 15 درصد کاهش پیدا کرده است. به گفته میرمهدی، ریزش قیمت‌ها در بازار کامپیوتر با ورود کالاهای جدید ادامه خواهد داشت.
کاهش قیمت‌ها در بازار کامپیوتر ایران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران اظهار کرد بسیاری از مردم به امید اینکه قیمت محصولات دیجیتال کاهش پیدا می‌کند، تمایلی به خرید ندارند و به همین دلیل بازار کامپیوتر با رکود مواجه است. از طرفی با اینکه سامانه ثبت‌سفارش برای واردکنندگان محصولات دیجیتال بسته است، اما در بازار با کمبود کالا مواجه نیستیم و مشکل بازار، متوقف شدن خرید و فروش است.

بازار کامپیوتر

بازار کامپیوتر در انتظار کاهش قیمت

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در ادامه عنوان کرد تعداد زیادی از محصولت دیجیتالی درگمرک قرار دارند و منتظر ترخیص هستند. البته در ماه قبل با رئیس وقت گمرک کشور مذاکره‌ای انجام دادیم تا به زودی این محصولات به بازار عرضه شوند، اما رئیس کل گمرک تغییر کرد و این موضوع نیز برطرف نشد و به همین دلیل انتظار می‌رود روند ترخیص کلای‌های دیجیتال با تاخیر مواجه شود. البته امیدواریم این محصولات به بازار عرضه شود تا قیمت لوازم کامپیوتری کاهش پیدا کند؛ چرا که بسیاری از این کالاهای دیجیتال مانند لپ تاپ با ارز دولتی وارد کشور شده‌اند و با تزریق آن‌ها به بازار، بدون شک قیمت این اجناس نیز کاهش می‌یابد. از سویی اگر قیمت‌ها به تعادل برسد، مردم نیز به خرید این کالاها تمایل پیدا می‌کنند و مشکل رکود بازار برطرف می‌شود.

مهدی میرمهدی در پاسخ به این سوال که چرا با کاهش نرخ دلار، قیمت کامپیوتر و لوازم دیجیتال کاهش پیدا نکرد، گفت:در حال حاضر کاهش قیمت بسیاری از کالاهای مصرفی همچون لوازم بهداشتی و دارو به صورت محسوس اتفاق نیفتاده، اما قیمت محصولات دیجیتال در 20 روز اخیر به میزان 15 درصد کاهش یافته و انتظار می‌رود این روند نیز ادامه داشته باشد. محصولات رایانه‌ای از خارج کشور تامین می‌شوند و به قیمت ارز وابستگی شدیدی دارند. از این رو فروشندگان و واردکنندگان این کالاها نمی‌خواهند قیمت‌ها را بالا نگه دارند و با کاهش نرخ ارز، قیمت محصولات دیجیتال نیز روند نزولی خواهد داشت. بدون شک در مدت اخیر تعداد خریداران این محصولات کاهش یافته و فروشندگان نیز خواهان فروش اجناس خود هستند و به همین دلیل به زودی شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار کامپیوتر خواهیم بود و با گران‌فروشان نیز برخورد می‌شود.

قیمت کامپیوتر

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید