پیش بینی قهرمانی فوتبال ایران در جام ملت ها

کدخبر: ۲۵۶۸۲۵
​اقتصاد نیوز:اکسپرس روسیه با معرفی فوتبال و ورزش ایران، پیش بینی کرد ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.
پیش بینی قهرمانی فوتبال ایران در جام ملت ها

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل ازسایت نود، جام ملت‌های آسیا سه هفته دیگر آغاز می‌شود و تیم ملی ایران امیدوار است که بعد از سال‌ها عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. در همین رابطه اسپرت اکسپرس نوشت: خیلی‌ها ورزش ایران را با کشتی می‌شناسند. ورزشی تاریخی که از گذشته تا حال محبوب بوده و غلامرضا تختی اسطوره ورزشی مردم محسوب می‌شود. در دهه‌های گذشته وزنه برداری با حسین رضازاده و تکواندو با هادی ساعی در ورزش ایران سرآمد شدند. در این بین، فوتبال نیز در ایران علاقه‌مندان زیادی دارد و از تاریخ غنی برخوردار است. تیم ملی فوتبال ایران با سه  قهرمانی در جام ملت‌های آسیا توانسته است به عنوان تیمی پرافتخار شناخته شود. ایران همچنین اولین بار در سال ۱۹۷۸ به جام جهانی راه یافت.

* تیم

یک نظم واقعی در تیم ملی ایران وجود دارد. سرمربی پرتغالی در سال‌ها حضور خود در تیم ملی ایران توانسته این نظم تاکتیکی را به ایران تزریق کند. سیستم رسمی ایران در جام جهانی ۱-۴-۱-۴ بود که در واقع در هنگام بازی به ۱-۳-۶ تبدیل می‌شد. تنها سردار آزمون در تیم ملی ایران خیلی وظیفه کارهای دفاعی نداشت. وظیفه او این بود توپ را پیدا کند و به فضاهای خالی بفرستد تا بازیکنان کناری و سریع ایران اضافه شوند. ایران با حربه ضدحمله چیزی از دیگر تیم‌های گروه B جام جهانی کم نداشت.

* ستاره

علیرضا جهانبخش دومین جام ملت‌های خود را با ایران تجربه خواهد کرد. خرید ۲۲ میلیون یورویی تیم برایتون که رکورد خرید در این باشگاه است، در حال عادت کردن به شرایط جدید خود در این تیم است. او فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی در تیم آلکمار از خود نشان داد و اکنون در قواره یکی از بهترین بازیکنان قاره آسیاست. خیلی‌ها از همین الان انتظار دارند تا بازی یکی از بهترین بازیکنان آسیایی را در جام ملت‌های آسیا ببینند.

* سرمربی 

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران از سال ۲۰۱۱ روی نیمکت ایران نشسته و رکورد دار حضور در تیم ملی ایران محسوب می‌شود. قبل‌تر از کی‌روش حسین فکری با ۵ سال حضور، بیشترین حضور مستمر را در تیم ملی ایران داشت. کی‌روش همین الان هم نام خود را در تاریخ فوتبال ایران با دو صعود پیاپی به جام جهانی ثبت کرده است. او در جام ملت‌های قبلی هم در بازی برابر عراق در یک چهارم نهایی در حالی حذف شد که اتفاقات عجیبی در آن دیدار رخ داد و در نهایت در ضربات پنالتی ایران شکست خورد. حالا جام ملت‌های آسیا اولین فرصتی است که کی‌روش بتواند در آن اولین قهرمانی دوران مربیگری خود و اولین قهرمانی ایران بعد از ۴۲ سال در جام ملت‌ها را تجربه کند.

* تقویم بازی‌ها

تیم ملی فوتبال ایران در گروه D با تیم‌های عراق، ویتنام و یمن هم‌گروه است. بر همین اساس برنامه زمان‌بندی این رقابت‌ها در مرحله گروهی به شرح زیر است:

دوشنبه ۱۷ دی 

ایران – یمن / ابوظبی – ورزشگاه محمدبن زاید

شنبه ۲۲ دی

ویتنام – ایران / ابوظبی – ورزشگاه آل نهیان

چهارشنبه ۲۶ دی

ایران – عراق / دبی – ورزشگاه آل مکتوم

* پیش‌بینی: قهرمانی

نظم و سازماندهی عالی، تمرکز خیلی خوب در دفاع، حضور ستاره‌ها و جوانان به صورت هم‌زمان در تیم که حاضر هستند برای تیم ملی کشورشان ۲۰۰ درصد توان خودشان را نشان دهند. دیگر چه چیزی نیاز دارید تا طلسم قهرمان نشدن در جام ملت‌های آسیا را بعد از ۴۲ سال بشکنید؟ کار خوب سرمربی پرتغالی در تیم ملی وقت میوه دادن است و به نظر زمان برای قهرمانی این تیم فرا رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید