شکایت روسیه از بی بی سی

کدخبر: ۲۵۶۸۳۷
اقتصادنیوز : سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور به دلیل تلاش های بی بی سی برای انتشار اخبار جعلی درخصوص روسیه از این رسانه شکایت خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، «ماریا زاخارووا» در موضعی رسمی اعلام کرد که رسانه انگلیسی بی بی سی در تلاش است روسیه را به دخالت در اعتراضات اخیر در فرانسه متهم کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: روسیه در خصوص تهیه خبرهای جعلی از سوی سرویس خبری بی بی سی به سازمان های مربوطه شکایت خواهد کرد و روز دوشنبه در همین رابطه خواستار توجه سازمان امنیت و همکاری اروپا به این مساله خواهد شد.

گفتنی است، بی بی سی یک شبکه خبری رادیو، تلویزیون و اینترنتی در انگلیس است که به زبان های مختلف دنیا خبر، عکس و فیلم منتشر می کند و در ظاهر بودجه آن را مردم انگلیس با مالیاتی که به دولت می دهند، می پردازند.

به گفته صاحبنظران رسانه در روسیه، بی بی سی در داخل انگلیس مواضعی همسو با مردم دارد اما در خارج از این کشور سیاست های خبری آن بر مداخله بر امور داخلی دیگر کشورها با تکیه بر شعار آزادی اطلاعات و بی طرفی استوار شده است.

دونالد ترامپ که دو سالی است رئیس جمهوری آمریکاست همواره از رویترز انگلیس، سی.ان.ان و ان.بی.سی آمریکا به عنوان فیک نیوز (رسانه هایی که اخبار جعلی تولید می کنند) یاد کرده و در برابر خبرنگار بی بی سی نیز از این کلمه استفاده کرده است.

روابط روسیه و انگلیس در 10 ماه گذشته برسر موضوع مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس سابق روس و دخترش در سالزبری به پایین ترین سطح ممکن رسیده است و انگلیس از هیچ فرصتی برای حمله لفظی به روسیه فروگزار نیست.

چندی پیش دیپلمات های انگلیسی موفق شدند سران حدود 30 کشور غربی را مجاب کنند که حدود 150 دیپلمات روس را در حمایت از انگلیس از کشورشان اخراج کنند.

صبح امروز چند رسانه روسی گفت وگوی مکتوب اولگا ایشتینا خبرنگار روس سرویس خبری بی بی سی با روزنامه نگاران روسی که خبرهای پاریس را پوشش می دادند، منتشر کردند.

در این مکاتبه اولگا اعتراف کرد که سردبیران بی بی سی به خبرنگاران خود در فرانسه گفته اند که باید مدرکی از مداخله روسیه در اعتراضات جلیقه زرد ها در فرانسه پیدا کنند.

اعتراضات در فرانسه 17 نوامبر (26 آبان) در مخالفت با افزایش مالیات سوخت آغاز شد، اما به نافرمانی علیه استانداردهای زندگی و بی تفاوتی مکرون نسبت به مشکلات مردم عادی تبدیل شد موضوعی که همچنان با وجود عقب نشینی رئیس جمهوری فرانسه فروکش نکرده است و معترضان خواستار تغییر دولت هستند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید