فیس‌بوک حساب کاربری پسر نتانیاهو را مسدود کرد

کدخبر: ۲۵۶۹۲۰
اقتصادنیوز: شبکه اجتماعی فیسبوک حساب کاربری پسر ارشد نخست‌وزیر اسرائیل را به‌طور موقت و برای مدت ۲۴ ساعت بست.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، بسته شدن حساب یائیر نتانیاهو پس از آن انجام شد که او در چند پیام‌، مطالبی علیه مسلمانان منتشر کرد و درنهایت نیز اعلام کرد که یک اسرائیل بدون مسلمانان را ترجیح می‌دهد.

پیام‌های جنجالی یائیر ۲۷ ساله در فیسبوک از روز دوشنبه آغاز شد. او به انتقاد از رسانه‌ها، سازمان‌های غیردولتی دارای گرایش‌های چپ و سیاستمداران چپگرا پرداخت و آنها را «خائن» توصیف کرد.

سپس روز پنج‌شنبه پس از کشته شدن دو سرباز اسرائیلی توسط فلسطینیان مسلح، اعلام کرد که باید انتقام مرگ این دو سرباز گرفته شود و خواستار اخراج فلسطینی‌ها شد.

او همچنین در پیامی نوشت که تا زمانی که پیروان یکی از دو دین اصلیِ اسلام و یهود سرزمین اسرائیل را ترک نکنند، صلحی در این منطقه برقرار نخواهد شد.

پسر نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه اعلام کرد که ترجیح او این است که مسلمانان این سرزمین را ترک کنند.

بسیاری از دنبال‌کننده‌های صفحۀ او در اسرائیل به این پیام واکنش نشان دادند و بیشتر آنها نیز با نظر او موافق بودند.

یائیر نتانیاهو سپس در پست جدیدی نوشت: «می‌دانید در چه سرزمین‌هایی حملۀ تروریستی انجام نمی‌شود؟ در ایسلند و ژاپن. یعنی در جاهایی که مسلمانان حضور ندارند.»

فیسبوک این پیام‌ها را حذف کرد و یائیر نتانیاهو در واکنش، روز یکشنبه در پیامی جدید در توییتر به انتقاد از شبکه‌های اجتماعی پرداخت و اعلام کرد که در این شبکه‌ها یک تفکر دیکتاتور مآبانه حاکم است.

او همچنین پست حذف شده در فیسبوک را بار دیگر منتشر کرد.

این اولین بار نیست که فرزند ارشد نخست‌وزیر اسرائیل با پیامهایش در شبکه‌های اجتماعی جنجال می‌آفریند. پیام او در اینستاگرام علیه ترکیه در نیمۀ اول سال جاری میلادی همچنین انتشار یک کاریکاتور علیه ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل در سال ۲۰۱۷ میلادی، واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید