سمینار صلح و ثبات در غرب آسیا؛

پیام دوستانه آشنا خطاب به عربستان سعودی

کدخبر: ۲۵۶۹۸۴
اقتصادنیوز؛ حسام‌الدین آشنا طی سخنانی در سمینار صلح و ثبات در غرب آسیا از اختلاف‌افکنی آمریکا انتقاد، و پیامی صلح‌آمیز و دوستانه خطاب به عربستان سعودی مخابره کرد.
پیام دوستانه آشنا خطاب به عربستان سعودی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛  حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری امروز دوشنبه در همایش «صلح و ثبات در غرب آسیا؛ یک منطقه، یک سرنوشت» در مرکز مطالعات سیاسی و بی‌ ­المللی وزارت امور خارجه در تهران گفت: چگونه می‌توان بر دشمن‌شناسی انحرافی و تکفیری که می‌گوید ایران دشمن نزدیک است و اسرائیل دشمن دور، غلبه کرد و چگونه می‌توان آنکه تعرض به یک سفارت را به معنای فتح یک نبرد تلقی می‌کند، بیدار کرد؟ این دشمن‌شناسی انحرافی اگرچه در پس ظاهری اسلامی و انقلابی پنهان شده، اما می‌توان منشأ آن را در تئوری‌های امنیتی آمریکا و اسرائیل جست و جو کرد.

وی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه اگر آمریکا نبود ظرف یک هفته در عربستان به فارس سخن می‌گفتند، افزود: دروغ می‌گویید، برادران عرب ما را تحقیر نکنید، آنان را از برادران مسلمان ایرانی خود نترسانید. ما ملت‌های منطقه زبان تفاهم با یکدیگر را به خوبی بلدیم.

آشنا اضافه کرد: البته اگر آمریکا مداخله نمی‌کرد، ملت‌های ما هم به هم نزدیک‌تر بودند و دولت‌های ما هم همکاری بیشتری با هم داشتند. این توطئه‌گران چنان ما را به خلسه کشانده‌اند که از یاد برده‌ایم منطقه ما در هم تنیده‌تر از آن است که بتوان منطقه را دور زد یا از فراز منطقه راهی میانبر برای تعامل سازنده با جهان یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید