همه بازیکنان محبوب کی‌روش

کدخبر: ۲۵۶۹۹۱
اقتصاد نیوز: کارلوس کی‌روش در واکنش به جدایی بسیاری از مهره‌ها از تیم ملی، تنها «سکوت» کرده اما واکنش این مربی به خداحافظی سیدجلال از دیدارهای ملی، به‌شدت احترام‌آمیز و سرشار از قدردانی بود.
همه بازیکنان محبوب کی‌روش

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از همشهری ورزشی، به‌نظر می‌رسد با وجود خط‌ زدن ناگهانی این بازیکن در آستانه جام‌جهانی2018 و خارج‌شدن باورنکردنی سوپرمن پرسپولیس از فهرست مدافعان مدنظر مرد پرتغالی، او هنوز هم به شخصیت حرفه‌ای سیدجلال علاقه زیادی دارد. مرور بازی‌های تیم ملی در عصر کارلوس، نشان می‌دهد که حسینی دومین مهره پراستفاده در تیم این مربی بوده است. از میان 10بازیکنی که بیشترین «تعداد بازی» زیرنظر کی‌روش را داشته‌اند، 3نفر تیم ملی را ترک کرده‌اند و 7نفر همچنان در عضویت تیم هستند و احتمالا راهی جام ملت‌های آسیا نیز خواهند شد.

احسان حاج‌صفی/ 60مسابقه

مدافع چپ این روزهای تیم ملی، رکورددار بازی در تیم کارلوس کی‌روش به‌شمار می‌رود. کاپیتان سوم ایران، با سرمربی پرتغالی در دو دوره متوالی جام جهانی فیکس بود و احتمالا به‌زودی فیکس‌شدن در دومین جام ملت‌های پشت سر را نیز تجربه خواهد کرد. احسان همواره فوتبالیست موردعلاقه کی‌روش بوده است. او برای تیم ملی هم در پست هافبک میانی و هم در سمت چپ خط دفاعی به میدان رفته و در هر دو پست نیز خوش درخشیده است. پاس گل دیدار با مراکش، بهترین خاطره حاج‌صفی در ترکیب تیم ملی محسوب می‌شود. ‌جز این، احسان 8پاس گل دیگر نیز زیرنظر کارلوس کی‌روش برای تیم ملی به هم‌تیمی‌ها رسانده است. او تا امروز 60بار در ترکیب تیم‌ ملی کارلوس بازی کرده و این عدد به‌زودی بیشتر و بیشتر خواهد شد.

سیدجلال حسینی / 51مسابقه

اولین بازیکنی که موفق به گلزنی در عصر کی‌روش شد، سیدجلال حسینی بود که در همان مسابقه اول این مربی، دروازه ماداگاسکار را باز کرد. او در حالی از تیم ملی خط خورد که 51بار برای کی‌روش به میدان رفته بود و همواره یکی از کلیدی‌ترین مردان دفاعی تیم او به‌شمار می‌رفت. سیدجلال هم در جام جهانی 2014و هم در جام ملت‌های 2015خوش درخشید اما پرونده ملی‌اش به شکل غیرمنتظره‌ای قبل از تجربه دومین جام جهانی بسته شد.

 کریم انصاری فرد/ 50مسابقه

سرمربی پرتغالی تیم ملی از همان ابتدا به کریم علاقه داشت و او را به اردوها دعوت می‌کرد اما این مهاجم، ممارست ویژه‌ای به خرج داد تا از یک نیمکت‌نشین همیشگی در تیم کی‌روش، به یک بازیکن ثابت تبدیل شود. او که در جام جهانی برزیل تنها چند دقیقه برای ایران به میدان رفته بود، در روسیه فیکس شد و تنها بازیکن ایرانی بود که توانست در این تورنمنت گلزنی کند. مرد شماره 10تیم ملی، نخستین بار در زمان افشین قطبی به این تیم فراخوانده شد. او پس از 68بازی ملی، حالا دیگر به اوج پختگی رسیده و مسئولیت‌هایش در زمین را به خوبی انجام می‌دهد.

اشکان دژاگه/ 48بازی

هیچ‌کس نفهمید چرا اشکان دژاگه با وجود مصدومیت راهی جام جهانی شد و هر سه مسابقه تیم ملی را از روی نیمکت تماشا کرد. ظاهرا کارلوس تا آخرین روز به بازگشت اشه امیدوار بود و سرانجام ناچار شد از این بازیکن قطع امید کند. دژاگه پیش از دوران کی‌روش نیز پیشنهاد بازی برای تیم ملی را دریافت کرده بود اما تنها زیرنظر این مربی، حاضر شد برای ایران به میدان برود. او در نخستین بازی ملی‌اش2 گل به ثمر رساند و اگر ملوراد مازیچ کمی چشم‌هایش را باز می‌کرد، خطای زابالتا روی همین بازیکن می‌توانست زمینه‌ساز پیروزی استثنایی و تاریخی تیم ملی در مقابل آرژانتین شود. در کارنامه ملی اشه، 9گل و 8پاس گل وجود دارد.

پژمان منتظری/ 44بازی

در روسیه، تنها «تماشاچی» بود و به تماشای درخشش مجید حسینی در ترکیب تیم ملی نشست. پژمان جام ملت‌های 2015را با بدشانسی به‌دلیل مصدومیت از دست داد و در همان تورنمنت بود که مرتضی پورعلی‌گنجی چهره شد. درواقع خارج‌شدن پژمان از ترکیب اصلی تیم ملی در زمان کی‌روش، هر بار منجر به یک کشف کاملا ویژه برای خط دفاعی ایران شده است. او که در جام جهانی برزیل مدافع راست ثابت تیم کی‌روش بود، 44بار برای این مربی به میدان رفته و با وجود شرایط سنی، هنوز هم به اردوهای تیم دعوت می‌شود.

مسعود شجاعی/ 42بازی

همه می‌دانند که کارلوس کی‌روش چقدر به مسعود شجاعی علاقه دارد. او جز یک دوره زمانی بسیار کوتاه، در هر وضعیت دیگری این هافبک را به تیم ملی دعوت کرده است. مسعود حالا کاپیتان تیم او به شمار می‌رود؛ هر چند این بازیکن در دیدارهای اخیرش با لباس تیم ملی، استانداردهای گذشته‎اش را بروز نداده است. مسعود در 6 سال گذشته، همواره بخشی از اردوهای تیم کارلوس بوده است. او 3بار در جام جهانی بازی کرده که 2 بار آن، در دوران کی‌روش اتفاق افتاده است.

آندو تیموریان/ 42بازی

آندو تنها برای چند مسابقه کاپیتان تیم ملی بود و سپس اعتماد سرمربی را برای حضور دوباره در ترکیب تیم از دست داد. بدون تردید زوج او و نکو در میانه میدان، یکی از بهترین زوج‌های خط میانی در تاریخ تیم ملی به شمار می‌روند. مرد جنگجوی فوتبال ایران، 42بار زیرنظر کارلوس برای تیم ملی به میدان رفت.

علیرضا جهانبخش/ 42بازی

در 2سال اول ملحق‌شدن کی‌روش به فوتبال ایران، علیرضا هنوز چهره شناخته‌شده‌ای نبود و برای تیم ملی جوانان توپ می‌زد. اما او پس از دعوت به تیم بزرگسالان دیگر هیچ اردویی را از دست نداد. ستاره سابق داماش جایگاهش در تیم ملی را با درخشش در فوتبال هلند مستحکم‌تر کرد و پس از انتقال به برایتون انگلستان، اهمیتش را به فوتبال ایران نشان داد. تعداد مجموع‌ گل‌ها و پاس گل‌های علیرضا در تیم ملی هنوز دورقمی نشده و او باید در آینده این آمار را بهبود ببخشد.

رضا قوچان‌نژاد/ 41بازی

مردِ گل‌های حساس و کلیدی تیم ملی، قبل از کارلوس کی‌روش در عضویت این تیم قرار نداشت. او با کی‌روش به فوتبال ایران معرفی شد و در دوران همین مربی نیز نامه خداحافظی‌اش را منتشر کرد. بخشی از 16گل گوچی برای ایران، نقش مهمی در موفقیت‌های تیم کارلوس ایفا کرد. او این اواخر اما از وضعیتش در تیم چندان راضی به‌نظر نمی‌رسید.

وحید امیری/ 39بازی

وحید امیری شاید به لحاظ «دقایق بازی» یکی از مهره‌های پراستفاده در دوران کی‌روش نباشد اما از نظر تعداد بازی، او نفر دهم این فهرست به شمار می‌رود. وحید از جام ملت‌های 2015به بعد، همواره یک مهره ثابت برای تیم کی‌روش بود و با دوندگی‌اش در جام‌جهانی، هواداران تیم ملی را به وجد آورد. او همین حالا نیز شانس خوبی برای فیکس‌شدن در جام ملت‌های امارات دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید