تاجگردون: اف‌ای‌تی‌اف تصویب نشوند، شرایط سخت‌تر می‌شود

کدخبر: ۲۵۷۰۸۵
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما یک گام به تحریم‌ها نزدیک‌تر می‌شویم و طبیعی است که به واسطه این تحریم ها مشکلات دیگری دامنگیر کشور خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه کشور درباره جدال موافقان و مخالفان بر سر اف‌ای‌تی‌اف و سی‌اف‌تی و در پاسخ به این سوال که تصویب شدن یا نشدنش چه تاثیری می‌تواند در بودجه داشته باشد گفت: درباره بودجه تاثیری ندارد البته مهمترین تاثیرش درباره عملکرد فرایندهای نقل و انتقالات ارزی است که می‌تواند تاثیر داشته باشد.

او ادامه داد: به هر حال اگر تصمیم بر این باشد تحریم‌ها در اثر قرار گرفتن ایران در لیست سیاه fatf  افزایش پیدا کند ممکن است ما نتوانیم به راحتی در جریان تعاملات بانکی دنیا قرار بگیریم بنابراین شاید چندان در بودجه موثر نباشد اما قطعا بر جو عمومی‌ کشور و میزان سرمایه‌گذاری اثرگذار خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که اگر این لوایح معروف به fatf تصویب نشود چه سرنوشتی در انتظار ما خواهد بود گفت: به هر صورت ما یک گام به تحریم‌ها نزدیک‌تر می‌شویم و طبیعی است که به واسطه این تحریم ها مشکلات دیگری دامنگیر کشور خواهد شد. البته ما امروز هم در شرایط خوبی قرار نداریم اما همین تصویب نکردن بهانه‌ای می‌شود برای سخت‌تر شدن شرایط موجود.

تاجگردون توضیح داد: همین که  مبادلات ارزی و مالی‌مان و به طور کلی ارتباطات مالی کشور کامل قطع شود ما با یک شرایط بسیار سخت رو به رو خواهیم شد.

او درباره پیش‌بینی‌اش برای تصویب این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمی‌دانم تصویب می‌شود یا خیر به هر حال در مجلس که تصویب شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید